AOV nodig? U regelt het voortaan digitaal
Sluit u weleens een arbeidsongeschiktheidsverzekering af bij ons? Dan heeft u misschien gemerkt dat eigenlijk alles digitaal kan. Van de aanvraag en de gezondheidsverklaring tot de melding dat uw klant arbeidsongeschikt is. Daarom stoppen we vanaf 1 oktober 2020 met onze pdf-formulieren. En stappen we samen met u over op de voordelen van digitaal!
Ontdek de voordelen van digitaal: compleet, foutloos en snel
We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan het digitaliseren van het AOV-proces. Dat hoort natuurlijk bij deze tijd, waarin steeds meer online gebeurt. Maar het levert u en uw klant ook de nodige voordelen op:
- Compleet
U ziet nooit meer iets over het hoofd bij het invullen. Want u krijgt direct een seintje als er iets ontbreekt.
- Foutloos
Pdf-formulieren bevatten geen controles op de invoer. Onze digitale omgevingen wél. Uw keuzes sluiten dus altijd op elkaar aan.
- Snel
Met digitaal hebben we vaak minder aanvullende informatie nodig. Dat scheelt u en uw klant dus tijd en moeite.
We stoppen vanaf 1 oktober 2020 met de pdf-formulieren voor onze AOV
Heeft u nog ergens lege pdf-formulieren staan? Bijvoorbeeld in een mapje op uw computer? Dan raden we u aan om deze formulieren te verwijderen. Want vanaf 1 oktober 2020 nemen we ze niet meer in behandeling. Het gaat hierbij om het aanvraagformulier voor een AOV, de gezondheidsverklaring en het formulier om uw klant arbeidsongeschikt te melden.
Zo werkt de digitale aanvraag via het Aegon Intermediair Portaal
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering vraagt u snel en eenvoudig aan via het Aegon Intermediair Portaal. U wordt automatisch door alle stappen geleid. Zo weet u zeker dat u het aanvraagformulier compleet aanlevert. Het acceptatieproces gaat daarna direct van start.
Bij de digitale gezondheidsverklaring staat gemak voorop
Aanvraag ingediend? Dan is er vaak een gezondheidsverklaring nodig. Uw klant ontvangt binnen 24 uur een uitnodiging om deze verklaring in te vullen. Dat invullen gebeurt in een beveiligde digitale omgeving. U heeft hier verder geen omkijken naar. En ook uw klant profiteert van extra gemak:
- We geven op allerlei momenten aanvullende informatie via pop-ups. Hierdoor is het duidelijk voor uw klant wat hij moet invullen.
- Uw klant ziet alleen de vraag die hij op dat moment moet beantwoorden. Dat zorgt voor overzicht.
- Onze medisch adviseurs kunnen de antwoorden in de digitale omgeving sneller beoordelen. Dat levert tijdwinst op voor u en uw klant.
- Een telefonische intake is trouwens ook mogelijk. Uw klant bespreekt zijn gezondheid dan met een medewerker van het medisch team. De medewerker vult de gezondheidsverklaring direct in. En uw klant hoeft die alleen nog maar te controleren. Veel klanten waarderen deze persoonlijke aanpak.
Online arbeidsongeschikt melden betekent snel starten met re-integreren
U was misschien gewend uw klanten arbeidsongeschikt te melden via een pdf-formulier. Maar deze formulieren zijn foutgevoelig. Ook worden ze niet altijd volledig ingevuld. Laat uw klant zich daarom arbeidsongeschikt melden via onze website of Mijn Aegon. De melding komt dan compleet én op de juiste plek bij ons binnen. Zo zorgen we er samen voor dat het re-integratietraject sneller van start kan.
Heeft u vragen? We staan voor u klaar!
Digitalisering biedt vele voordelen. Maar het kan soms even wennen zijn. Bent u niet zo thuis op het Aegon Intermediair Portaal of onze website? Wilt u er samen met ons eens doorheen lopen? Of heeft u een andere vraag over onze digitale tooling? Aarzel niet en neem gerust contact op met het Klantenteam AOV. Zij zijn het vaste aanspreekpunt waarmee u snel kunt schakelen en sparren.