Zo beëindigt u eenvoudig de AOV van uw klant

Een hogere premie, nieuwe voorwaarden. Er is de laatste tijd behoorlijk wat veranderd rondom onze AOV. Is dit voor uw klant reden om de verzekering op te zeggen? Laat het ons weten via het Aegon Intermediair Portaal (AIP).

U heeft onlangs bericht van ons gekregen over de veranderingen rondom onze AOV. De aanhoudend lage rente dwingt ons helaas de premie met vijf procent te verhogen. Daarnaast gaan klanten met oude voorwaarden over naar onze nieuwe voorwaarden. Wil uw klant zijn AOV opzeggen naar aanleiding van deze veranderingen? Dan vinden we dat natuurlijk erg spijtig. Maar uw klant zit nergens aan vast. U regelt de opzegging eenvoudig via het Aegon Intermediair Portaal (AIP).

Bespreek de consequenties van de opzegging met uw klant

Geeft uw klant aan dat hij de Aegon AOV wil opzeggen? Dan gaan we ervan uit dat u de voor- en nadelen van de opzegging samen doorneemt. Zo is het voor uw klant duidelijk wat de consequenties zijn. En kan hij een bewuste keuze maken.

In een paar stappen opzeggen via AIP

  • Log in op AIP
  • Klik in het blauwe menu bovenin op Inkomen
  • Klik nu onderaan op ‘Opzeggen AOV-polis’
  • Vul de datum in van de opzegging
  • Voeg een akkoord van de klant toe waaruit blijkt dat hij de AOV wil opzeggen. Dit mag een ondertekend briefje zijn. Of zelfs een e-mail zonder handtekening. U kunt het akkoord eenvoudig uploaden.

 

Goed om te weten: opzeggen kan alleen op deze manier als uw klant het niet eens is met de aangekondigde veranderingen. Heeft u een andere reden om de AOV op te zeggen? Volg dan de gangbare procedure.

[[{"fid":"189248","view_mode":"wysiwyg","fields":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Opzeggen aov","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"wysiwyg","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Opzeggen aov","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"link_text":null,"attributes":{"alt":"Opzeggen aov","class":"media-element file-wysiwyg","data-delta":"1"}}]]

U ontvangt een ontvangstbevestiging en een definitieve bevestiging

Heeft u de opzegging verstuurd via AIP? Dan krijgt u van ons een ontvangstbevestiging via de mail. Dit is nog niet de definitieve bevestiging van de opzegging. Zodra we de opzegging hebben verwerkt, ontvangt u de definitieve bevestiging per post.

Het Klantenteam AOV staat voor u klaar

Meer weten over het opzeggen van een AOV? Of wilt u informatie over onze AOV? Neem gerust contact op met het Klantenteam AOV. Zij zijn het vaste aanspreekpunt waarmee u snel kunt schakelen en sparren.