Nieuwe reisvoorwaarden per 1 september 2020
In juni lieten wij het al weten: er komen nieuwe voorwaarden van de Aegon Doorlopende Reisverzekering. Het coronavirus gaf de doorslag. De nieuwe voorwaarden – met het nummer 3032 - gaan per 1 september 2020 in voor nieuwe klanten en voor bestaande klanten vanaf oktober 2020 bij de eerstvolgende hoofdprolongatiedatum.
De belangrijkste aanpassingen in de reisvoorwaarden
Wij zijn altijd bezig met het verbeteren van onze producten. Klantvragen, nieuwe ontwikkelingen én ervaringen: die pakken we actief op. Zo hebben we nu diverse aanpassingen gedaan in onze reisvoorwaarden, waaronder:
- Annulering als gevolg van een pandemie is niet verzekerd met de allriskdekking, zoals nu ook al geldt voor het coronavirus. Zo kunnen we klanten de beste kwaliteit en service blijven bieden, óók in de toekomst. Bij de basisdekking waren pandemieën al niet verzekerd. Dus voor klanten met de basisdekking verandert er op dit onderdeel niets.
Goed om te weten: heeft uw klant de Doorlopende Reisverzekering Allrisk voor 14 maart 2020 afgesloten, vóór deze datum een reis geboekt én wil hij deze reis annuleren vanwege corona? Ook als de nieuwe voorwaarden voor deze klant van kracht zijn, vergoeden we dan nog steeds annuleringskosten als aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Die voorwaarden leest u terug in dit stappenplan. - We hebben de term ‘onvoorziene bijzondere omstandigheid’ verduidelijkt. Hier kregen we vragen over, bijvoorbeeld rondom het coronavirus. Wanneer is iets ‘onvoorzien bijzonder’? We geven een toelichting in de voorwaarden.
- De aanvullende module Zakenreis is aangepast, zodat klanten precies weten wat wel en niet verzekerd is.
- De dekking voor autohulp geldt voor álle motorrijtuigen. Dus niet meer alleen voor auto’s. Wel zo prettig!
U vindt álle wijzigingen in ons verschillenoverzicht
Zo bent u snel en goed op de hoogte van de nieuwe reisvoorwaarden. Klik op de onderstaande button. Of kijk op AIP bij de downloads van het Woon- & VrijeTijdpakket. Ook vindt u hier de nieuwe reisvoorwaarden.
Uw klanten krijgen bericht van ons
In de prolongatiebrief vertellen we bestaande klanten met een Aegon Doorlopende Reisverzekering dat de voorwaarden zijn gewijzigd. Ook verwijzen we daarbij naar het verschillenoverzicht.
Heeft u nog vragen?
Neem dan gerust contact op met uw accountmanager. We helpen u graag!