Nieuwe premie en voorwaarden voor klanten met een Aegon Arbeidsongeschiktheidsverzekering

We passen de premie en de voorwaarden aan voor klanten met een Aegon Arbeidsongeschiktheidsverzekering. Heeft u klanten met zo’n verzekering? Dan heeft u hierover een mail van ons ontvangen. We hebben deze mail verstuurd naar het algemene e-mailadres van uw kantoor. Hieronder ziet u een samenvatting van die informatie.

Voor bestaande klanten stijgt de premie met vijf procent

Niemand wordt blij van een premiestijging. Zeker nu, in een tijd waarin zoveel ondernemers in onzekerheid verkeren, hadden we liever beter nieuws gebracht. Toch hebben we ervoor gekozen de premie voor uw huidige klanten met vijf procent te verhogen. Een moeilijke beslissing. Maar gezien de aanhoudend lage rente de enige die we op dit moment kunnen nemen. Uw klanten betalen de nieuwe premie vanaf hun eerstvolgende hoofdpremievervaldatum op of na 1 december 2020.

We passen de premie aan vanwege de extreem lage rente

U vraagt zich misschien af waarom de rente zo’n belangrijke rol speelt. Dat zit zo. Wordt uw klant arbeidsongeschikt? Dan schatten we in hoe lang we moeten uitkeren. En om hoeveel geld het in totaal gaat. Dat bedrag reserveren we. We houden daarbij rekening met de rente die we ontvangen over het gereserveerde bedrag. Doordat de rente nu zo laag staat, zijn we verplicht om extra geld te reserveren. Want alleen zo is de uitkering van uw klant ook in de toekomst gegarandeerd. Om dit te bekostigen, verhogen we de premie.

Klanten met een oudere verzekering krijgen de nieuwste voorwaarden

Voor een deel van uw klanten gelden nog onze oude voorwaarden. Deze groep gaan we overzetten naar onze nieuwste voorwaarden (nummer 1450). Ook dat gebeurt op de eerstvolgende hoofdpremievervaldatum op of na 1 december 2020. Wilt u meer weten over de voorwaarden? Bekijk de nieuwste voorwaarden en de verschillenkaart op www.aegon.nl/nieuwe-premie-aov.

Voor arbeidsongeschikte klanten verandert er niets

Is uw klant op de hoofdpremievervaldatum arbeidsongeschikt? Dan krijgt uw klant nog geen premieverhoging en nieuwe voorwaarden. Dat gebeurt pas als uw klant weer arbeidsgeschikt is.

Ook voor nieuwe klanten en klanten in hun premievrije jaar verandert er niets

Heeft u klanten die in 2020 een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij ons hebben afgesloten? Voor hen verandert er niets. Zij blijven gewoon dezelfde premie betalen. En ze hebben al de nieuwste voorwaarden. Ook voor klanten die in hun premievrije jaar zitten verandert er niets.

Heeft u nog vragen?

Kijk voor aanvullende informatie op www.aegon.nl/nieuwe-premie-aov. Of neem contact op met ons. We helpen u graag. U bereikt ons via telefoonnummer 088 344 00 53 (keuze 1) op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur. Liever mailen? Stuur uw bericht naar mediva@aegon.nl.