Een adviseur aan het woord over oversluiten van schadeportefeuille naar Aegon

Het Aegon vuurtje heb ik overgenomen van mijn vader

Patrick Niesten heeft al 17,5 jaar zijn advieskantoor in De Goorn. Het ligt in het polderlandschap met weidse uitzichten over West Friesland. Hij startte het advieskantoor in 2003 met zijn vader en moeder. Nu runt Patrick het advieskantoor met zijn vrouw Cara en Suzan. En ze zijn op zoek naar een vierde persoon. “Dan zijn we compleet!”. Advieskantoor Niesten is voor 90% gericht op hypotheken en particuliere schadeverzekeringen. “Een fiets of een duur jacht, wij regelen de verzekering voor onze klanten”. Patrick vertelt enthousiast over zijn advieskantoor en zijn ervaring met Aegon. Hij heeft namelijk een deel van zijn schadeportefeuille overgesloten naar Aegon.

 

“We deden al zaken met Aegon, mijn vader was altijd al enthousiast”

[[{"fid":"187167","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Patrick Niesten ","field_file_image_title_text[und][0][value]":"Patrick Niesten "},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Patrick Niesten ","field_file_image_title_text[und][0][value]":"Patrick Niesten "}},"link_text":null,"attributes":{"alt":"Patrick Niesten ","title":"Patrick Niesten ","class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]Mijn vader roemde altijd al de goede en complete dekkingen en voorwaarden van Aegon-producten. We deden al wel af en toe zaken met Aegon voor hypotheken en particuliere schadeverzekeringen. In 2018 sprak ik mijn accountmanager bij Aegon. In dat gesprek vertelde ik aan mijn accountmanager André Onclin dat het wat stroef liep bij een andere verzekeringsmaatschappij. De accountmanager van Aegon vertelde toen dat er mogelijkheden zijn om een portefeuille (met gesloten beurzen wat provisie betreft) over te zetten naar Aegon. Daar heb ik toen niets mee gedaan, maar hield het wel in mijn achterhoofd.

 

“Oversluiten naar Aegon? Dat ging niet over één nacht ijs”

Uiteindelijk liep de emmer toch over bij die andere maatschappij. Ik belde met mijn Aegon-accountmanager. Ik hoorde alle details over het oversluiten naar Aegon en toen ging het balletje rollen. Natuurlijk heb ik ook andere maatschappijen gesproken. Ik ga niet over één nacht ijs. Het vertrouwen dat ik kreeg uit die gesprekken met Aegon én de goede Aegon schadeproducten, maakte dat wij het vervolg in gang zetten. We spraken naar elkaar de intenties uit voor de overvoer naar Aegon.

 

“Bij goede ervaringen is mijn klant een lopend reclamebord”

Door het oversluiten naar Aegon gaat elke maand een deel van mijn klanten, afhankelijk van het prolongatiemoment in het jaar, over naar de producten van Aegon. Over een paar maanden zijn al die verzekeringen ondergebracht bij Aegon. Er zijn maar weinig klanten die hun verzekering via mijn kantoor hebben opgezegd door de vooraankondiging die ik ze stuurde. Het was handig dat Aegon mij een voorbeeldbrief gaf die ik kon gebruiken naar mijn klanten. Voor de eerste klanten die zijn overgezet naar Aegon heb ik spijtig genoeg al een schadeclaim moeten indienen. Ik ben erg tevreden over de afhandeling. Daarvoor heeft een klant die verzekering en dan is een vlotte afhandeling erg belangrijk.

 

“Wij zijn op de ‘dansvloer’ van Aegon geweest”

[[{"fid":"187170","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Advieskantoor Niesten ","field_file_image_title_text[und][0][value]":"Advieskantoor Niesten "},"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Advieskantoor Niesten ","field_file_image_title_text[und][0][value]":"Advieskantoor Niesten "}},"link_text":null,"attributes":{"alt":"Advieskantoor Niesten ","title":"Advieskantoor Niesten ","class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]Wij werden uitgenodigd op de dansvloer van Aegon, op hun kantoor hebben we live kennisgemaakt met vele medewerkers van Aegon. Dat heeft ons veel opgeleverd. De persoonlijke benadering spreekt mij enorm aan. Een mailtje of belletje naar Jeroen die de polis opmaakt als er onverhoopt toch een foutje in onze aanlevering was geslopen. En binnen een kwartier had ik de aangepaste polis weer terug. Dat is schitterend om mee te maken. Door de ontmoeting met de collega’s van Aegon, herkennen we die personen ook in het latere contact dat wij met ze hebben.

 

“Gedegenheid is wat mij aanspreekt, oversluiten doe ik voor de lange termijn!”

De aanlevering van de selecties en bestanden aan Aegon heb ik eerlijk gezegd wel onderschat. Het is toch veel werk, ook voor ons als advieskantoor. Dit doen wij naast onze gewone administratieve werkzaamheden. Tijdens het oversluiten naar Aegon heb ik ook keuzes gemaakt. De oudere klanten heb ik bewust niet overgezet. Die worden onrustig van veranderingen, willen graag de verzekeringen zo laten zoals ze zijn. Begin volgend jaar zijn alle geselecteerde klanten omgezet naar een verzekering bij Aegon. Ik kijk nu al terug op een pracht staaltje werk. Elke klantdossier is individueel bekeken en door onze handen geweest. Dit scheelt de komende jaren weer, de kwaliteit is weer up-to-date.

 

Meer informatie over oversluiten van schadeproducten naar Aegon leest u in dit eerdere artikel op AIP. Wilt u meer weten? Neem gerust contact op met uw accountmanager.