Dé vakantiechecklist voor de beheerders en gebruikers van AIP
Heeft u de checklist voor uw vakantie al klaar? Regel dan ook meteen als beheerder van uw organisatie dat uw collega's op AIP verder kunnen werken tijdens uw vakantie.
Check de volgende 3 punten
Zo weet u zeker dat uw collega’s onbezorgd verder kunnen werken op AIP
1). Heeft iedere medewerker binnen uw organisatie al een eigen account?
Bent u beheerder van AIP? Bekijk dan of al uw collega’s goed geregistreerd staan als gebruiker en een eigen account voor AIP hebben. Dit doet u eenvoudig:
- Log in op AIP
- Ga dan naar Kantoor
- En dan naar Gebruikersbeheer.
Hier ziet u een overzicht van alle medewerkers met een eigen account. Ook voegt u hier gemakkelijk nieuwe medewerkers toe, wijzigt u gebruikersrechten of verwijdert u oud-medewerkers.
2). Hebben alle medewerkers de juiste rollen en rechten?
Met rollen en rechten kunt u uw medewerkers op maat bedienen met de juiste informatie. Bent u de enige beheerder binnen uw organisatie? Dan is het aan te raden een extra beheerder aan te maken tijdens uw vakantie. Zo voorkomt u dat medewerkers geen gebruik meer kunnen maken van AIP.
Hebben de medewerkers de juiste rechten?
- Toegang tot de dossierinformatie van klanten?
U geeft medewerkers toegang met het recht ‘klantbeeld’.
- Inzicht in de gehele Rekening Courant positie?
U geeft medewerkers toegang met het recht ‘Financiële Documenten’.
U klikt binnen Gebruikersbeheer op de naam van de medewerker. U kiest vervolgens gemakkelijk welke rollen en rechten er voor deze medewerker moeten worden toegekend. Nadat u alle benodigde rechten heeft aangevinkt kiest u voor ‘bewaren’.
Wilt u meer informatie over rollen en rechten of hoe u dit kunt aanpassen? Kijk dan in de handleiding Gebruikersbeheer. Goed om te weten: u moet eerst ingelogd zijn op AIP om de handleiding te kunnen bekijken.
3). Is het juiste telefoonnummer gekoppeld om in te loggen op AIP?
Wanneer u of uw collega inlogt op AIP ontvangt u van ons een SMS met bevestigingscode. Deze code moet u eerst invullen voordat u kunt inloggen. Deze inlogmethode heet twee-factor-authenticatie (2FA). Wij maken hier gebruik van om uw gegevens en de gegevens van uw klanten zo veilig mogelijk te houden.
Zorg ervoor dat u het juiste mobiele nummer aan de juiste gebruiker koppelt. Zo voorkomt u dat uw medewerkers niet kunnen inloggen. Heeft een medewerker een eigen account? Dan kan de medewerker ook zelf het mobiele nummer wijzigen.
Een mobiele telefoonnummer wijzigen:
- Log in op AIP
- Ga dan naar Kantoor
- En dan naar Mijn Account
Heeft u hulp nodig om de telefoonnummers te koppelen? Log dan in op AIP en bekijk de handleiding
Heeft u nog vragen?
Neem contact op met de Aegon Supportdesk. De Supportdesk is bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur via de chat. U kunt ook telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 070 344 5000.