Maatschappij-incassoklanten ontvangen onze berichten voortaan digitaal
Aegon investeert flink in digitalisering. Om het u en uw klanten makkelijker te maken, de mogelijkheid te bieden om altijd en overal inzicht te hebben in verzekeringszaken en om minder papier te gebruiken voor het milieu. Zo sturen we vanuit Schade geen post op papier, als het digitaal kan. We vinden dat ook passend bij deze digitale tijd. Bovendien helpt het ons om de kosten en dus de premie zo laag mogelijk te houden. Daarom ontvangen al uw maatschappij-incassoklanten waar we een e-mailadres van hebben per juni de poliscommunicatie in hun e-mailbox.
Verzendwijze aangepast voor maatschappij-incassoklanten met een e-mailadres
We sturen nog steeds meer papieren post dan we zouden willen. Daarom stellen we ons steeds vaker de vraag of het ook digitaal kan. Uit onze analyse blijkt dat een klein deel van uw maatschappij-incassoklanten met een schadeverzekering nog post ontvangt, terwijl bij ons een e-mailadres bekend is. Dat vinden we zonde. Zo kunnen we uw klanten per e-mail sneller informeren over verzekeringszaken. En zien we dat digitalisering vaak leidt tot een hogere klanttevredenheid. Daarom hebben we voor deze klantengroep de verzendwijze aangepast: van postadres naar e-mailadres.
Goed om te weten: we sturen uw klanten geen extra bericht over de aangepaste verzendwijze. Zij ontvangen bij de eerstvolgende prolongatie onze berichten in hun mailbox.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen mogelijk
Vragen uw klanten of ze de polisdocumenten eenmalig per post kunnen ontvangen? Of geven ze bijvoorbeeld aan dat ze geen computer (meer) hebben? Bij deze uitzonderingen kunnen we de berichten of documenten alsnog op papier naar hun huisadres versturen.
Ook de groene kaart ontvangen klanten in hun e-mailbox
In de meeste gevallen heeft uw klant geen groene kaart op papier nodig. Wilt uw klant dit liever wel? U kunt via QIS eenvoudig een groene kaart aanmaken en versturen. Ook kan uw klant dit zelf via Mijn Aegon aanvragen. U leest er alles over bij de groene kaart.
Wilt u meer weten?
Neem dan gerust contact op met uw accountmanager. We helpen u graag.