Bespaar 10 minuten per transactie met de nieuwe service van Aplaza!

Na een succesvolle pilot onder adviseurs, bieden we u graag een nieuwe service aan: de Aplaza transactieservice Start vanaf Extranet. Dat levert u tijdwinst en digitaal gemak op. Via deze pagina kunt u zich eenvoudig en snel aanmelden voor de nieuwe service.

Een mooie stap naar meer digitaal gemak voor u

Aegon Schade Particulier investeert in digitalisering om zo efficiënt en slim mogelijk samen te werken met u. De Aplaza transactieservice Start vanaf Extranet is daar een goed voorbeeld van. Hiermee kunt u een aanvraag, mutatie of offerte invoeren via het Aegon Intermediair Portaal (AIP) en deze automatisch in uw administratie verwerken. U bespaart al snel zo’n 10 minuten per transactie. Tijd die u kunt besteden aan uw klanten.

In het kort: zo werkt de nieuwe service

Nadat u een offerte, aanvraag of mutatie invoert op AIP worden de verzekerings- en relatiegegevens direct in een transactiebericht verstuurd naar uw eigen systeemhuispakket. Met een eenvoudige handeling neemt u die gegevens over in uw eigen administratie.

Nieuwsgierig en wilt u direct meer weten? Kijk onderaan de pagina voor meer details. Of bekijk de korte introductiefilm. 

De voordelen van de service op een rij

Naast tijdswinst en digitaal gemak levert werken met de Aplaza transactieservice Start vanaf Extranet u de volgende voordelen op:

  • Geen dubbele invoer: het bespaart u handwerk, omdat u eenvoudig gegevens overneemt in uw eigen administratie.
  • Voorkomt fouten: doordat u geen dubbele informatie hoeft in te voeren.
  • Uw klantinformatie is up-to-date: de gegevens worden direct toegevoegd aan de klantgegevens in uw softwarepakket.
  • De gegevens zijn meteen beschikbaar voor uw klanten: u kunt een offerte, aanvraag of mutatie direct digitaal delen met uw eigen klanten.
  • Het is veilig: het Aplaza-platform voldoet aan alle relevante veiligheidseisen. Uw gegevens worden veilig binnengehaald in uw softwarepakket.

Het systeemhuispakket dat u nodig heeft

U kunt aansluiten bij de nieuwe service als u werkt met Aplaza en één van de onderstaande systeemhuispakketten heeft:

  • DIAS, voorheen Scenario Assurantie
  • Assistent
  • Assu
  • Elements

Meld u aan en profiteer van de voordelen

Wilt u gebruikmaken van de Aplaza transactieservice Start vanaf Extranet? Dat kan en is zo geregeld.

  • 1. Als u nog niet werkt met Aplaza, kunt u zich eerst aanmelden bij Aplaza.
  • 2. Klik vervolgens op de onderstaande button en verstuur uw gegevens. Wij regelen de rest voor u!

Direct aanmelden voor de nieuwe service

Wilt u meer weten?

Neem gerust contact op met uw accountmanager. We vertellen u er graag meer over!

Extra informatie voor de nieuwsgierigen

Wilt u weten hoe het werkt met een aanvraag, mutatie, nieuwe polis of offerte? U leest hieronder alvast wat meer.

  • Heeft u een aanvraag of mutatie doorgevoerd?
    U ontvangt dan via Aplaza een transactiebericht in uw eigen administratiesysteem. Het bericht bevat alle (gewijzigde) gegevens van de verzekering en van uw klant. Nadat u het transactiebericht selecteert in uw administratiepakket, worden de gegevens uit het bericht voor u ingevuld op het scherm. Vervolgens kunt u de polis opslaan in uw administratie.
  • Een nieuwe polis?
    Dan kunt u - op basis van de relatiegegevens in het Aplaza-transactiebericht - in uw administratie de relatie selecteren voor wie de polis bedoeld is. Zo voegt u de polis toe in uw administratie. Komt de klant nog niet voor? Maak eenvoudig een nieuwe relatie aan. Het systeem vult ook de relatiegegevens uit het transactiebericht automatisch voor u in.
  • Een offerte ingevoerd via AIP?
    U kunt er in dit geval voor kiezen om een transactiebericht via Aplaza op te sturen. Dit doet u door te klikken op ‘Verzenden naar Aplaza’.