Knok voor uw recht met de Aegon Rechtsbijstandverzekering!

Dit keer in de ‘Wat áls-rubriek’ van ARAG en Aegon: online aankopen

“Heb ik een Rechtsbijstandverzekering nodig?”, die vraag krijgt u vast regelmatig van klanten. Wij denken dat ze deze vaker nodig hebben dan ze verwachten. Conflicten en juridische problemen zijn moeilijk te voorzien. En de kosten kunnen flink oplopen. In deze rubriek leest u meer over situaties waarbij een Rechtsbijstandverzekering een grote meerwaarde heeft. Voorbeelden die u kunt gebruiken voor uw klant.

 

Wat áls… uw klant een conflict heeft over een online aankoop?

Deze weken is het online een drukte van jewelste: sale, sale, sale! Veel mensen proberen die mooie, dure broek in de uitverkoop te scoren. En online is de gewenste maat vast nog te vinden. Maar wat als er een conflict ontstaat over de online aankoop? De Aegon Rechtsbijstandverzekering komt dan goed van pas. En ARAG voert hiervoor de juridische dienstverlening uit.

De algemene voorwaarden van een webshop zijn belangrijk

Eerst iets algemeens: kopen klanten iets via internet? Dan hebben zij bijna altijd te maken met algemene voorwaarden van de webshop. Webshops zijn verplicht deze op hun website te plaatsen. De voorwaarden moeten te downloaden zijn. Lukt dat niet? Dan moet de verkoper laten weten waar de voorwaarden wél te lezen zijn. Vaak moeten consumenten op ‘akkoord’ klikken als ze iets bestellen. Of er staan kleine letters onder de bestelknop dat een consument akkoord gaat met de algemene voorwaarden door op ‘bestellen’ te klikken. De belangrijkste tip bij online aankopen is dan ook: lees altijd éérst de algemene voorwaarden. Dat voorkomt verrassingen achteraf.

Rechtsbijstandverzekering biedt hulp bij een conflict

Ondanks de algemene voorwaarden, ontstaan er helaas conflicten bij online aankopen. Het product is bijvoorbeeld beschadigd of niet gelijk aan het bestelde product. Of het wordt helemaal niet geleverd. Wat zijn de rechten dan van een consument? Gerenommeerde webshops kennen vaak een goede service: ze sturen alsnog het niet geleverde product of een nieuw product op. Komt een klant er niet uit met de webshop? Dan biedt de rechtsbijstandsverzekering uitkomst.

Dit kan ARAG doen voor klanten met de Aegon Rechtsbijstandverzekering

ARAG kan bij conflicten over een online aankoop:

  • Telefonisch advies geven over de te nemen stappen via 033-4342200. Vaak is er dan nog geen conflict.
  • Schriftelijk juridische advies geven over de juridische positie en de mogelijke oplossing.
  • Rechtsbijstand bieden bij een daadwerkelijk consumentenconflict.
  • Voorbeeldbrieven voor klanten geven.

Goed om te weten

  • De Aegon Rechtsbijstandsverzekering kent geen minimaal bedrag (franchise). We kijken wel naar het financiële belang. Er is alleen dekking voor conflicten die ontstaan met webshops binnen de Europese Unie.
  • ARAG heeft een chatbot ontwikkeld: Lisa. Zij is er speciaal voor klanten met vragen. Weet Lisa het antwoord niet? Dan nemen de juristen van ARAG binnen kantooruren het chatgesprek over. Klik op 'Start de chat' op ARAG.nl om een gesprek te beginnen.