Heeft uw zakelijke klant een particuliere verzekering?

We merken dat het regelmatig voorkomt dat klanten een particuliere autoverzekering hebben, terwijl ze hun auto zakelijk gebruiken. Of we zien bij de behandeling van een schade dat het kenteken op naam van hun bedrijf staat. Dit kan voor dekkingsproblemen zorgen bij schade. Om verrassingen te voorkomen, kunt u uw klanten hier proactief op attenderen.

Alleen bij een schadebehandeling mag Aegon kentekenhoudergegevens opvragen

Bij een aanvraag voor of een wijziging van een motorrijtuigenverzekering mag Aegon de kentekenhouder niet opvragen bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Dit mag alleen bij behandeling van een schade.

Welk risico lopen klanten bij het particulier verzekeren van een zakelijk gebruikt object?

Schade? En wordt de tegenpartij op basis van wettelijke aansprakelijkheid schadeloos gesteld? Dan wordt het uitgekeerde schadebedrag verhaald op de eigenaar van het motorrijtuig die aansprakelijk is voor de schade. Staat het motorrijtuig dan op naam van een bedrijf (kan ook een eenmanszaak zijn), maar is de verzekering particulier afgesloten? Dan keert de verzekering niet uit. Ook eigen schades worden niet vergoed.

Wij willen teleurstelling bij klanten voorkomen

Niets vervelender dan klanten teleurstellen. Vooral bij schade, want dan hebben ze hun verzekeraar het meest nodig. Vaak is het voor klanten ook moeilijk te begrijpen. Zij betalen - soms al jaren - netjes hun premie en denken dat hun auto of bestelbus goed is verzekerd.

U kunt uw klanten attenderen op de noodzaak om de juiste verzekering af te sluiten

Ziet u dat uw klanten zowel particuliere als zakelijke verzekeringen hebben? Of weet u dat uw klant op persoonlijke titel zakelijke activiteiten uitvoert? Dan is het goed om na te gaan of zij een passende verzekering hebben. Dit voorkomt verrassingen achteraf.

Heeft u vragen?

Neemt u dan gerust contact op met uw accountmanager. We helpen u graag.