Aegon AOV maakt werk van preventie

Voor ondernemers is het belangrijk dat zij goed in hun vel zitten. Maar met iedereen gaat het weleens wat minder. Heeft u een klant die zich niet fit voelt of die dreigt uit te vallen? Laat hem of haar dan contact met ons opnemen. Dan zoeken we samen met uw klant naar een oplossing.

De Aegon AOV biedt preventie op verschillende fronten

Hoe we samen met uw klant uitval voorkomen? Door met hem of haar mee te denken én maatwerkoplossingen te bieden. Er is vaak veel meer mogelijk dan klanten denken. Zo bieden we met onze Aegon AOV:

  • Coaching en gezondheidsadvies
  • Arbeidsdeskundig advies
  • Bedrijfskundig advies

 

Coaching en gezondheidsadvies

De wereld verandert. En snel ook. Het wordt steeds drukker, stress ligt voor veel van uw klanten op de loer. En soms gebeurt er iets op het werk of thuis dat grote impact heeft op het functioneren. Om te voorkomen dat uw klant dan uitvalt, kan hij gebruikmaken van onze coaches en psychologen. Aegon werkt hiervoor samen met een aantal partners.

Heeft uw klant fysieke klachten of wil hij die voorkomen? Of wil uw klant weten hoe hij het beste lichamelijk gezond kan werken? Wij werken samen met partijen die gespecialiseerd zijn in het bieden van fysieke ondersteuning. Uw klant krijgt dan bijvoorbeeld tips over de werkhouding of leert speciale tiltechnieken.

Arbeidsdeskundig advies

Wil uw klant ondersteuning bij de organisatie en/of indeling van het werk? De arbeidsdeskundige analyseert de werkzaamheden en bekijkt wat uw klant met de aangegeven klachten/belemmeringen wel en niet kan. Daarnaast zijn onze arbeidsdeskundigen gespecialiseerd om de werkplek te beoordelen en te adviseren over de mogelijke aanpassingen/hulpmiddelen. De arbeidsdeskundige kan ook meekijken in het werk over een langere periode: past het werk in de huidige vorm en omvang nog bij uw klant?

Onze arbeidsdeskundigen hebben ervaring in specifieke branches en weten dus wat er op de werkvloer leeft. Een advocaat heeft immers andere adviezen nodig dan een vrachtwagenchauffeur.

Bedrijfskundig advies

Groeit het bedrijf van uw klant snel en is er hulp nodig om dat te managen? Of wil uw klant meer grip krijgen op de financiën? Dan kan uw klant hierover sparren met een van onze ondernemerscoaches. Dit zijn (oud)ondernemers die hun ervaring graag voor uw klant inzetten op bedrijfskundig niveau. Zij denken mee over de organisatie van de onderneming, de marketingstrategie of de financiële kant van de zaak. De continuïteit van het bedrijf staat daarbij voorop.

Soms moet uw klant voor deze dienstverlening betalen

Als uw klant door de preventie-ondersteuning niet of minder arbeidsongeschikt wordt, bespaart dit kosten voor eventuele uitkeringen. Daarom wegen we de kosten ervan af tegen die besparing. Zo weten we of uw klant ervoor moet betalen. En hoeveel dat is.

Aanmelden zeer laagdrempelig

Het aanmelden voor ondersteuning gaat heel eenvoudig. Uw klant hoeft alleen zijn of haar polisnummer en geboortedatum in te vullen op onze website. Wil uw klant gebeld worden door ons? Dan kan hij/zij dat daar ook aangeven.