Aegon werkt hard aan een digitale transformatie

Bijvoorbeeld door steeds meer selfservice mogelijk te maken via het Aegon Intermediair Portal (AIP). Zo regelt u steeds sneller en makkelijker zaken voor uw klant. En heeft u altijd alle gegevens overzichtelijk bij elkaar.

 

U ontvangt op termijn geen papieren correspondentie meer van ons

U ontvangt uw correspondentie over Leven en Hypotheken producten nu op papier. Op termijn vindt u deze correspondentie alleen nog op AIP. Dat is beter voor het milieu en past bij onze huidige digitale wereld. Hieronder leest u in welke fase we nu komen op weg naar dat doel.

U ontvangt vanaf nu per e-mail een notificatie

Deze versturen wij aan u op het moment dat er voor u nieuw toegevoegde correspondentie op AIP beschikbaar is. U ontvangt maximaal één notificatie per dag. Hierin leest u voor welke contractnummers welke correspondentie is toegevoegd. U kunt de correspondentie vervolgens inzien op AIP. We starten met het versturen van notificaties voor Leven producten. Over ongeveer twee maanden voegen we de Hypotheken producten aan de notificatie toe. De komende periode ontvangt u ook gewoon nog uw brieven voor zowel Leven als Hypotheken op papier. 

De volgende stap: uw correspondentie over Leven en Hypotheken alleen digitaal

Pas als we weten dat de notificatie per e-mail goed werkt, stoppen we met het toesturen van brieven op papier. We gebruiken hiervoor een aanloopperiode. Zo kunt u alvast wennen aan het gebruik van AIP voor het inzien van uw correspondentie. Door het inrichten van de notificatie per e-mail zorgen we ervoor dat u geen belangrijke signalen voor uw klant mist.

Over de precieze timing van het stopzetten van papieren brieven ontvangt u nog bericht

We verwachten na de zomer te stoppen met het versturen van brieven op papier. Dit is wel afhankelijk van een goed werkende notificatie. Pas wanneer we hier voldoende vertrouwen in hebben, stoppen we met het versturen van brieven op papier. Natuurlijk informeren we u hier op dat moment over.

Heeft u hier vragen over?

Neemt u dan contact op met uw accountmanager.