Ons direct ingaand pensioen kent een extra uitkering bij overlijden
Uw klant ontvangt een extra uitkering bij overlijden
Komt uw klant met een Aegon Uitkerend Garantiepensioen of een Aegon Uitkerend Beleggingspensioen te overlijden? Dan keren we óók pensioen uit over de maand waarin uw klant is overleden. Zo ontvangen nabestaanden extra financiële ondersteuning. Bovendien voorkomen we hiermee dat we te veel betaald pensioen moeten verrekenen. Dat laatste zou natuurlijk pijnlijk zijn in een periode die toch al zwaar genoeg is.
Houd rekening met deze extra uitkering bij uw vergelijking
Deze extra uitkering bij overlijden vindt niet bij alle verzekeraars plaats. Het pensioen bij deze verzekeraars loopt dan door tót de maand waarin uw klant overlijdt. Dat is goedkoper en levert daardoor een iets hogere maanduitkering op. Gaat u offertes vergelijken? Dan is het dus interessant om de extra uitkering bij Aegon mee te nemen in het beslissingsproces.
Hoe zit het met het partnerpensioen?
Het partnerpensioen start bij Aegon in de maand die volgt op de maand waarin uw klant overlijdt. De partner van uw klant krijgt dit pensioen tot het eind van de maand waarin de partner overlijdt. Waarom we dit zo doen? Omdat we anders in de maand waarin uw klant overlijdt zowel ouderdomspensioen als partnerpensioen zouden uitkeren. De Belastingdienst staat zo’n dubbele uitkering niet toe. Hiermee voorkomen we ook dat we het partnerpensioen over de maand waarin de partner overlijdt (deels) moeten terugvorderen.
De medewerkers van de DIP-desk staan voor u klaar!
Meer weten over de slotuitkering van onze direct ingaande pensioenen? Of heeft u een direct ingaand pensioen nodig voor uw klant? Onze medewerkers van de DIP-desk staan voor u klaar. Zij zijn het vaste aanspreekpunt waarmee u snel kunt schakelen en sparren. Maak hier kennis met de DIP-desk en onze dienstverlening.