Advies Expert wint eerste Aegon Award

Adviseur ziet steeds meer techniekkansen

Innovatie richting en voor de klant staat bij steeds meer adviseurs hoog in het vaandel. Dankzij vooruitstrevende techniek is sneller en goedkoper contact met de klant mogelijk.
Illustratief bewijs hiervoor is Advies Expert, winnaar van eerste ‘Aegon Aandacht voor Morgen Award’, die afgelopen dinsdag bij de am:dag in Rotterdam werd uitgereikt.

Advies Expert

Initiatiefnemer van Advies Expert, financieel adviseur Paul Brederode slaagt er met het softwareprogramma in de adviseur veel werk uit handen te nemen. “De robot geeft de adviseur mogelijkheden onderhoud en advies op gestructureerde manier vorm te geven tegen uiterst lage kosten en het levert een gigantische tijdbesparing op.” De winnaar dankte volgens de jury van de prijs de nominatie aan de combinatie van ‘nieuwe techniek en persoonlijke aandacht’. Behalve de award kan Advies Expert ook rekenen op een dag volledige ondersteuning van een Aegon-marketingteam om daarmee het concept nog verder voor de klant te ontwikkelen.

 

Innovatie centraal

Aegon onderstreepte niet alleen met de uitreiking van de prijs de mogelijkheden van samengaan van techniek en advies. Tijdens de Aegon-expertsessie legde ook Arjen Westra (directeur sales particulier) de nadruk op het feit dat de introductie van robotisering de verzekeraar en adviseur voorziet van nieuwe mogelijkheden. “Techniek ondersteunt de adviseur. Innovaties besparen de ondernemer veel tijd en geven daarmee ruimte voor meer plezier in ondernemen.”

Finsnap

Een van de innovaties die Aegon ontwikkelt voor de adviseur is Finsnap; een tool om de consument te activeren. Dankzij de noviteit zijn consumenten in tien minuten in staat inzicht te verkrijgen in de persoonlijke financiële situatie. “De gegevens komen binnen via DigiD en Ockto en zorgen voor een financieel rapport. Dit kunnen ze delen en bespreken met de adviseur”, lichtte propositiemarketeer Petra Maréchal de noviteit in Rotterdam toe. De eerste ervaringen van adviseurszijn positief. In een volgende pilot zal de dienst samen met adviseurs verder worden ontwikkeld.

Echt contact belangrijk

De am:dag bood Aegon de mogelijkheid adviseurs te laten zien waar we ons nu mee bezighouden en in de toekomst actief zullen zijn. Dat hierbij ook volop ruimte is voor nieuwe initiatieven schetste tot slot directielid Aegon Nederland Ingrid de Graaf. Ondersteuning is er volop. In de vorm van fondsen voor innovatieve start-ups. Maar ook voor bedrijven die de pioniersfase hebben overleefd en nu verder willen opschalen. De Graaf: “De wereld verandert voortdurend. Robotisering heeft ons intussen veel mogelijkheden geboden en in de toekomst voor nog veel meer veranderingen zorgen. Maar echt contact met de klant blijft belangrijk.”