Ontmoet onze nieuwe collega: de virtuele assistent

We chatten wat af met onze particuliere klanten. Sinds april krijgen we daarbij hulp van een virtuele assistent.

De virtuele assistent neemt een deel van het chatverkeer over

Sinds april van dit jaar chatten onze klanten niet alleen met óns, maar ook met onze virtuele assistent. Deze assistent, een chatbot, is actief op de service-en-contactpagina voor particuliere klanten. Komende tijd gaat de assistent ook aan de slag op andere delen van de website.

De rol van de adviseur blijft prominent aanwezig

De assistent is prima in staat om veelgestelde vragen te beantwoorden. Voor verdiepende info stuurt hij de klant naar de juiste pagina op onze website. En wordt het ook maar een beetje complex? Dan verwijst hij de klant netjes naar de adviseur. Want soms heeft de klant gewoon gedegen advies nodig.

De virtuele assistent is door zijn proeftijd heen

Dat de assistent goed werk levert blijkt wel uit de cijfers. Klanten stellen het op prijs dat ze op een snelle en laagdrempelige manier antwoord krijgen op hun vraag. We zien dan ook een daling in het aantal WhatsApp-gesprekken en het gewone chatverkeer en een lagere contactintentie. Kortom, een mooie invulling van onze digitale strategie.

En hoe zit het met zakelijke klanten?

Op dit moment is de virtuele assistent alleen beschikbaar voor particuliere klanten. Pas als we genoeg hebben geleerd, rollen we deze dienst ook uit naar zakelijke klanten.

Probeer het zelf!

Zelf eens praten met de virtuele assistent? Ga naar www.aegon.nl/klantenservice.