Hoe staat het met de verstrekking van UPO’s?

Het UPO-seizoen is weer aangebroken. Dat betekent dat uw klanten hun nieuwe UPO kunnen inzien in Mijn Aegon.

De UPO’s staan vóór 1 oktober 2018 online in Mijn Aegon

Er gaan weer vele duizenden brieven en e-mails de deur uit bij ons. Daarin lezen uw klanten dat hun nieuwe Uniform Pensioenoverzicht (UPO) klaarstaat in Mijn Aegon. Het UPO 2018 toont de stand van het pensioen per 31 december 2017. Niet iedereen ontvangt deze mail of brief tegelijk. De verzending gebeurt namelijk in delen. Uiterlijk 1 oktober heeft iedereen een brief of e-mail ontvangen. De UPO’s staan direct na verzending online in Mijn Aegon.

We informeren uw klanten op drie verschillende manieren

Hoe we uw klanten informeren over het UPO 2018? Dat hangt af van hun situatie:

  • Uw klant heeft een account voor Mijn Aegon
    We sturen een mail met een verwijzing naar Mijn Aegon.
  • Uw klant heeft een account, maar we hebben geen (geldig) e-mailadres
    We sturen een brief. Daarin leest uw klant dat het UPO klaarstaat in Mijn Aegon. Daarnaast vragen we uw klant een geldig e-mailadres door te geven.
  • Uw klant heeft bezwaar aangetekend tegen digitale communicatie
    Sommige klanten ontvangen liever geen digitale communicatie van ons. Zij krijgen hun UPO per post.

 

Waar kunnen uw klanten terecht met vragen?

We hebben de belangrijkste informatie verzameld op www.aegon.nl/upo. Inclusief de antwoorden op de meestgestelde vragen. U kunt uw klant ook verwijzen naar www.aegon.nl/klantenservice-pensioen. Daar staan alle contactmogelijkheden op een rij.