Eenvoudig en snel een passende offerte voor uw klant

Is uw klant geïnteresseerd in onze collectieve inkomensverzekeringen? Dan wilt u natuurlijk een offerte maken. Met onze tool wordt dat steeds makkelijker.

Ons nieuwe stappenplan helpt u op weg

Offertes maakt u via onze offertetool in het Aegon Intermediair Portaal. Daar voert u de werknemergegevens van uw klant in. Dat kan via een invoerscherm of ons template. Verschillende adviseurs lieten ons weten dat ons template niet altijd even goed meewerkt. Zo verschijnt er bijvoorbeeld een foutmelding als de ‘waarde’ van de werknemergegevens niet wordt herkend. Helaas is in dat geval niet altijd duidelijk wat er misgaat. Vervelend voor u en uw klant. Ons nieuwe stappenplan biedt hopelijk uitkomst. U vindt dit stappenplan vanaf 15 maart 2018 in het template van de offertetool. Goed om te weten: u kunt hierbij als basis uw eigen bestand met de werknemergegevens van uw klant gebruiken.

Er komen nog meer verbeteringen aan

Het stappenplan is een eerste verbetering. Maar daarmee zijn we er nog niet. We willen u graag nog beter van dienst zijn bij het maken van offertes. Daarom onderzoeken we wat er nodig is om het toevoegen van werknemergegevens verder te vereenvoudigen. Omdat we dit graag goed willen doen, hebben we hier nog iets meer tijd voor nodig. Wordt vervolgd dus.

We gaan de offerte en toelichting duidelijker verwoorden

Heeft u de werknemergegevens toegevoegd? Dan kunt u daarna de offerte maken. Deze krijgt u per e-mail van ons. De e-mail bevat verschillende bijlagen met veel informatie. We snappen dat het voor uw klant lastig kan zijn dit allemaal goed te begrijpen. Daar willen we iets aan doen. We zijn daarom aan het bekijken hoe we onze informatie duidelijker en korter kunnen maken. Ook gaan we onze offertetekst en de bijbehorende toelichting beter afstemmen op uw klant. Dit maakt het voor u en uw klant een stuk overzichtelijker.

U heeft straks meer keuzevrijheid in de offertetool

Daarnaast willen we u graag meer keuzevrijheid geven in onze offertetool. U krijgt op dit moment bijvoorbeeld voor onze ziekteverzuimverzekering een offerte met een aantal standaard dekkingsvarianten. Deze varianten sluiten misschien niet altijd even goed aan op uw advies of de wens van uw klant. Daarom willen we u laten kiezen uit al onze productkenmerken en dekkingsvariaties. Denk hierbij aan het bepalen van het dekkingspercentage over het eerste en tweede jaar, het aantal eigenrisicodagen of het maximaal verzekerd loon. We leveren deze verbetering in een aantal fases op. Uiteindelijk doet u hiermee een passend aanbod op basis van uw advies!

Onze acceptanten staan voor u klaar

Het stappenplan is direct beschikbaar. En we doen ons best de overige verbeteringen zo snel mogelijk op te leveren. Via deze nieuwsbrief houden we u op de hoogte. Maar vergeet niet dat onze acceptanten in de tussentijd voor u klaarstaan. Lukt het niet de werknemergegevens toe te voegen? Of kunt u niet de gewenste dekking kiezen in onze offertetool? Neem dan gerust contact op met ons. We helpen u graag een passende offerte voor uw klant te maken. U bereikt ons via 088 344 00 53 op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.