Een kijkje in de keuken van schadehersteller Nomot

Heeft uw klant schade? Dan zijn er twee mogelijkheden: geld uitkeren of reparatie. Van die laatste mogelijkheid zijn veel schadebehandelaars onvoldoende op de hoogte. En dat is zonde, want repareren is vaak goedkoper én beter voor het milieu. Er wordt immers al genoeg weggegooid! Om de bekendheid met schadereparatie te vergroten, organiseerde Aegon op 13 maart een workshop voor adviseurs bij schadehersteller Nomot. Dit familiebedrijf begon ooit als mottenverdelger, maar biedt inmiddels eindeloze mogelijkheden voor schadeherstelling.

 

Reparatie kan gewoon thuis

Hoe divers de mogelijkheden zijn, bleek wel tijdens de mini-workshops. In groepjes werden de adviseurs langs 7 werkstations geleid, waar zij demonstraties kregen van enthousiaste vakmensen. Meubilair en vloerkleden: ze kunnen worden gereinigd. Houten meubilair en vloeren: reparatie is geen probleem. Kozijnen en sanitair: ze kunnen hersteld worden! Veel van dit soort reparaties worden gewoon bij klanten thuis uitgevoerd. En is dat niet mogelijk? Dan wordt het artikel opgehaald en indien gewenst vervangen door leenmeubilair. Klanten krijgen bovendien 5 jaar garantie op de reparatie.

 

“Had ik dit maar eerder geweten!”

Een van de reparaties die werd gedemonstreerd was een aanrechtblad waar een gat in was gebrand. De vakman vulde het gat ter plekke. Daarna werd het patroon van het aanrechtblad keurig ingeschilderd voor een naadloos en blijvend resultaat. “Had ik dit maar eerder geweten,” verzuchtte een van de deelnemers: “Een van mijn klanten zat 3 weken zonder aanrechtblad. Ze had direct thuis geholpen kunnen worden!”.

 

Hoge kwaliteit, lage prijzen

Tijdens de afsluitende borrel en buffet uitten veel bezoekers hun verbazing over de hoge kwaliteit en de relatief lage prijzen. “Ik heb een schade liggen die echt iets voor Nomot is,” vertelde een van hen, “ik ga morgen direct bellen”.