Ons beleid voor opmaken bankgarantie is gewijzigd
Per 14 februari 2018 is ons beleid voor het opmaken van de bankgarantie gewijzigd. In dit bericht leest u wat er precies is veranderd. En wat dit voor u betekent.
We maken een bankgarantie op als alle stukken voorlopig akkoord zijn
Voorheen maakten wij een bankgarantie op wanneer de offerte, de contragarantie en het voorlopig koopcontract getekend waren. Nu gebeurt dit wanneer alle benodigde stukken voorlopig akkoord zijn bevonden. Hierdoor heeft uw klant vanaf nu meer zekerheid dat wij de hypotheek ook daadwerkelijk verstrekken. En dat is natuurlijk een geruststellend idee. Deze werkwijze is gebruikelijk in de markt.
Wat betekent dit voor lopende en nieuwe dossiers?
Er geldt géén overgangsperiode. Vanaf nu is deze werkwijze van toepassing voor elk dossier waarin een bankgarantie van toepassing is. Dit beleid staat ook in de nieuwste acceptatiehandleiding.
De werkwijze voor contragarantie blijft gelijk
Voor het aanleveren van de contragarantie verandert er niets. De contragarantie wordt achter de offerte gescand en als één document geüpload.
Heeft u vragen?
Neem dan gerust contact op met onze medewerkers van de Servicedesk Hypotheken op 058 244 34 00. Hij of zij helpt u graag op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur.