Release notes QIS Schade – januari 2018

Aegon is continu bezig met het verbeteren van het Aegon Intermediair Portaal. In het weekend van 13 en 14 januari 2018 hebben wij een nieuwe versie geplaatst voor het aanvragen en behandelen van particuliere schadeverzekeringen. Zoals gebruikelijk geven wij u langs deze weg een korte beschrijving van de wijzigingen ten opzichte van de vorige versie. We beschrijven de volgende onderdelen:

  • Het menu
  • Nieuwe dialoog voor melden van reisschades
  • Samenvatting schademelding inboedel
  • Mailonderwerp in overzicht communicaties
  • Aansprakelijkheidsberichten
  • Welke verbeteringen komen hierna?

Het menu

De menu-opties zijn verhuisd van de bovenkant naar de linker zijkant van het scherm. De optie “Mijn gegevens” staat nu rechtsboven.

Als u voor de optie “POLIS” kiest, ziet de linkerkant van het scherm er als volgt uit:

Door te klikken op het zwarte blokje rechts van “Lopende zaken” verdwijnt het submenu voor POLIS en heeft u meer ruimte op het scherm. Het submenu komt terug door opnieuw op het zwarte blokje te klikken.

Nieuwe dialoog voor melden van reisschades

Eerder hebben wij u geïnformeerd dat wij verbeteringen voor schademeldingen op aansprakelijkheids- en inboedelverzekeringen hebben doorgevoerd. Met deze release bieden we u meer gemak bij het melden van een reisschade. Met als voordeel voor u en de klant dat digitaal melden van een schade helpt bij een snelle en efficiënte behandeling van de schade. We hebben de volgende veranderingen doorgevoerd:

  • Eenvoudiger vragen
  • Overbodige vragen verwijderd
  • Logischer volgorde van de vragen
  • Minder schermen
  • Vragen gericht op meest voorkomende situaties
  • Het toevoegen van een bijlage(n) is nu een stuk logischer, duidelijker en eenvoudiger.
  • De vragen zijn geformuleerd alsof de klant zelf de antwoorden geeft, zodat u ze gemakkelijk aan de klant kunt stellen.

Samenvatting schademelding inboedel

Voorheen verschenen twee samenvattingsschermen aan het eind van de schademelding voor inboedel. Dat is voortaan één scherm. Deze wijziging gaan we ook voor de andere producten doorvoeren.

Mailonderwerp in overzicht communicaties

In het overzicht van communicaties staat voortaan de onderwerpregel van de e-mail.

Aansprakelijkheidsberichten

U kunt zien welke aansprakelijkheidsberichten over uw klanten door Aegon zijn uitgewisseld met andere partijen.

Welke verbeteringen komen hierna?

  • Toevoegen van documenten tijdens een schademelding: in een volgende versie komen andere producten aan bod.
  • Er verschijnt geen afzonderlijk scherm meer waarop gevraagd wordt of een tegenpartij bij de schade betrokken is. Die vraag wordt op een logischer plek in de schermen gesteld.
  • De twee samenvattingsschermen die we nu direct na elkaar tonen, worden ook voor andere producten samengevoegd tot één scherm.
  • De verzending via Aplaza van kopiepolissen n.a.v. prolongatie wordt binnenkort uitgebreid tot alle adviseurs die Aplaza gebruiken. Daardoor worden die documenten automatisch aan de juiste verzekering in uw eigen systeemhuispakket gekoppeld.
  • Verdere uitbreiding van het gebruik van Aplaza.

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met uw account manager.