Uw klanten kunnen steeds meer regelen in Mijn Aegon

Als eerste onze welgemeende excuus, wij hadden u veel eerder moeten informeren over dit onderwerp.

Uw klanten maken we het graag zo makkelijk mogelijk. Daarom kunnen zij steeds meer zelf via internet regelen in Mijn Aegon. Vanaf begin 2015 kunnen klanten zelf een aantal wijzigingen op hun schadeverzekeringen direct doen via Mijn Aegon. Welke wijzigingen dit zijn en wat u daarvan merkt, leest u in dit bericht.

Wat kunnen klanten voortaan zelf regelen in Mijn Aegon?

Een aantal voorbeelden wat klanten direct zelf kunnen aanpassen op hun schadeverzekeringen bij Aegon:

  • Het verzekerde bedrag of het eigen risico aanpassen
  • De gezinssamenstelling aanpassen
  • Bij de autoverzekering de dekking aanpassen (bijvoorbeeld van Allrisk naar Beperkt Casco) of een nieuwe auto doorgeven
  • En - wat nu al mogelijk is - het bekijken van producten en het online melden van schade

Uw klanten worden rechtstreeks geïnformeerd over de uitbreiding van Mijn Aegon

Uw klanten die nog geen Mijn Aegon-account hebben en waarvan wij het e-mailadres niet hebben ontvangen per post informatie over de uitbreiding van Mijn Aegon. Een voorbeeld van de brief vindt u hieronder bij Downloads.

Nieuw: de Mijn Aegon app

Klanten informeren we ook over onze vernieuwde Mijn Aegon app. Hiermee heeft uw klant zijn gegevens over zijn Aegon producten altijd bij de hand op zijn smartphone of tablet. Wij hopen dat klanten de Mijn Aegon app gebruiken om vaker hun financiële situatie te bekijken, waardoor ze een beter inzicht krijgen in hun eigen financiële situatie. Hierbij kan de klant door u geadviseerd worden bij de financiële keuzes die ze maken. Doordat uw klant deze informatie heeft, kunt u gecombineerd met de bij u beschikbare informatie uw klant op een snelle en overzichtelijke manier adviseren. De app is beschikbaar via www.aegon.nl of direct via de App Store of Google Play. De app kunnen zij gratis downloaden via de Aegon site. Vanaf eind maart kunnen uw klanten ook snel hun schade via de app doorgeven.

Meteen bericht als uw klanten mutaties in Mijn Aegon doen!

Zodra uw klant een aanpassing doet in Mijn Aegon ontvangt u automatisch een bericht via de mail en u kunt dit ook terugzien via de Aegon Intermediair Portal. Zo kunnen klanten zelf eenvoudige wijzigingen doorvoeren zonder dat u deze hoeft te doen. En doordat u direct op de hoogte wordt gebracht als uw klant iets wijzigt, kunt u uw klant meteen adviseren als u denkt dat dit nodig is. Zo kunt u uw rol als adviseur goed vervullen naar uw klanten toe.

Heeft u nog vragen?

U kunt contact opnemen met uw accountmanager of accountcoördinator. Of bel ons op telefoonnummer 088 344 00 50. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur. Wij helpen u graag.

Downloads