Informatiepagina Glas

Image
Is een opstalverzekering verplicht?

Er is glasschade aan het woonhuis of bijgebouw van uw klant.

Of uw klant verzekerd is voor glasschade aan de woning of bijgebouw is afhankelijk van de dekking. Controleer daarom altijd goed de polis en controleer of er een eigen risico van toepassing is. U leest hierover meer in de polisvoorwaarden. 

Wat is de situatie?

Uw klant heeft glasschade en de schade is hersteld. U kunt de schade eenvoudig online melden.

Voeg de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • foto’s van de schade (dichtbij en veraf)
  • herstelnota van het herstelbedrijf 

Uw klant heeft glasschade en de schade is nog niet hersteld. U kunt de schade eenvoudig online melden.

  • Is de schade herstelbaar en gedekt? Dan schakelen wij een erkende hersteller in. De schadehersteller voert de reparatie uit en wij regelen de betaling. Uw klant hoeft niks voor te schieten. Het eventuele eigen risico rekent uw klant af met de hersteller. 
  • Wil de klant de schade zelf herstellen of zelf laten herstellen? Dan kunt u het beste de schade melden als alle kosten in kaart zijn gebracht. 

Voeg de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • foto’s van de schade (dichtbij en veraf)
  • indien uw klant de schade zelf laat herstellen: herstelnota van het herstelbedrijf  

Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'

Direct schade melden: zo eenvoudig is het!

  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.
Usabilla Feedback