Informatiepagina Andere schades

Er is schade aan het woonhuis of bijgebouw van de klant 

Of uw klant verzekerd is voor andere schades  aan het woonhuis of bijgebouw bijvoorbeeld  brand, kortsluiting of joyriding is afhankelijk van de dekking. Controleer daarom altijd goed de polis en controleer ook of een eigen risico van toepassing is.   

Wat is de situatie?

Het woonhuis of bijgebouw van uw klant heeft schade. De schade is hersteld. U kunt de schade eenvoudig online melden.

Voeg de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • foto’s van de schade (dichtbij en veraf)
  • facturen/bonnetjes of de herstelnota van uw herstelbedrijf

Het woonhuis of bijgebouw van uw klant heeft schade. De schade is nog niet hersteld. U kunt de schade eenvoudig online melden.

  • Is de schade door iemand anders ontstaan? Probeer dan eerst de aansprakelijkheidsverzekering van diegene die de schade heeft veroorzaakt. Lukt dit niet? Meld de schade dan bij ons. 
  • Is de schade herstelbaar en gedekt? Dan schakelen wij een erkende hersteller in. De schadehersteller voert de reparatie uit en wij regelen de betaling. Uw klant hoeft niks voor te schieten. Het eventuele eigen risico rekent uw klant af met de hersteller. 
  • Wilt de klant de schade zelf herstellen of zelf laten herstellen? Dan kunt u het beste de schade melden als uw klant alle kosten in kaart heeft gebracht. 

Zijn de spullen onherstelbaar en gedekt?  Dan beoordelen wij de waarde van de spullen. We kunnen hiervoor een expert inschakelen.

Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'

Direct schade melden: zo eenvoudig is het!

  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.
Usabilla Feedback