Image
Aegon Nederland en a.s.r. gaan samen verder

Aegon Nederland en a.s.r. gaan samen verder

Heb je een vraag? Neem dan contact op met jouw adviseur of als je geen adviseur hebt met onze klantenservice. Stuur een chat of bel ons. Wij helpen je graag verder.

Algemene veelgestelde vragen

Ja. Is jouw Aegon-product nu inzichtelijk in Mijn Aegon? Dan blijft dat nu zo. Op het moment dat we producten gaan omzetten, komen hierin veranderingen. Natuurlijk vertellen we jou meer zodra daarover meer bekend is.
Heb je een vraag? Dan kun je contact opnemen met jouw adviseur. Heb je geen adviseur? De klantenservice van Aegon blijft jouw contactpersoon. Je stelt je vraag eenvoudig via onze chat. Liever bellen? Dat mag ook. We hebben twee klantenservices: particulier of zakelijk. Neem gerust contact op.
Nee, jouw product en de voorwaarden veranderen nu niet. Dus je premie en/of rente blijven nu gelijk. Heb je een adviseur? Dan blijft ook je adviseur dezelfde. 

Heb je een schade- en/of inkomensverzekering bij Aegon?

Wij hebben een volgende stap in de samenvoeging van Aegon Schadeverzekering met ASR Schadeverzekering gezet. Sinds 2 oktober is Aegon Schadeverzekering juridisch samengevoegd met ASR Schadeverzekering. Op deze pagina vertellen we je meer over de juridische fusie en wat dit voor jou betekent. Weet dat je op ons kunt blijven rekenen. Onze dienstverlening verandert nu niet. En gaat er iets veranderen? Dan hoor je natuurlijk op tijd van ons.  

Veelgestelde vragen over de juridische fusie

Een fusie is een samenvoeging van twee of meer bedrijven. In dit geval gaat het om Aegon Schadeverzekering N.V. met ASR Schadeverzekering N.V. 
Door de juridische fusie zijn alle schade- en inkomensverzekeringen van Aegon begin oktober overgegaan naar a.s.r. Jouw verzekering(en), de voorwaarden en je premie veranderen nu niet. Heb je je verzekering(en) afgesloten via een adviseur? Dan blijft ook jouw adviseur dezelfde.
In de eerste week van oktober ontvang je een brief waarin wij je meer vertellen over de juridische fusie. Wettelijk gezien heb je het recht om tot 3 maanden na dagtekening van deze brief je schade- en/of inkomensverzekering te beëindigen. Je verzekering(en) worden dan beëindigd per 4 januari 2024 (drie maanden na dagtekening van de brief). Geldt er voor jouw verzekering(en) geen opzegtermijn? Dan kun je je verzekering(en) ook eerder of per direct beëindigen. De opzegtermijn van je verzekering(en) staat op het polisblad. Je polisblad vind je in Mijn Aegon bij je verzekering.

Je kunt je verzekering(en) beëindigen via: 
  • jouw adviseur. De contactgegevens van jouw adviseur vind je in Mijn Aegon; of
  • als je geen adviseur hebt via Mijn Aegon; of
  • schriftelijk via ASR Schadeverzekering N.V. Antwoordnummer 1296, 2501 XJ Den Haag.
Wanneer je besluit de verzekering te beëindigen, betalen wij de te veel betaalde premie terug.  
Sinds maandag 2 oktober 2023 zijn Aegon en a.s.r. samengegaan onder de naam a.s.r. Dit betekent dat je premie betaalt aan a.s.r.

Veelgestelde vragen over schade- en inkomensverzekeringen

Een schade meld je nu nog via de website van Aegon. Zodra dit verandert, hoor je dat op tijd van ons. Je meldt een schade in een paar stappen via de pagina Schade melden en declareren.
Ons postadres is hetzelfde gebleven. Alleen onze naam is veranderd van Aegon Schadeverzekering N.V. naar ASR Schadeverzekering N.V. Ons postadres is:

ASR Schadeverzekering N.V. 
Antwoordnummer 1296
2501 XJ Den Haag
 
Nee, er verandert nu niets. Als er iets verandert aan je verzekering(en) vertellen we je dat zo snel mogelijk. 
Bekijk je nu jouw verzekering(en) in Mijn Aegon? Dan blijft dit voor nu hetzelfde. Zodra dit verandert, dan hoor je dat natuurlijk op tijd van ons. 
Usabilla Feedback