Wat je van ons kunt verwachten
Je kunt er van op aan dat we je verzekering up to date houden. Dat houdt in dat jouw product altijd voldoet aan wet- en regelgeving. Zodra daarin iets verandert, hoor je dat van ons. Sowieso ontvang je jaarlijks een overzicht van de verzekering die je bij ons hebt afgesloten. Daarbij zit ook informatie over mogelijke aanpassingen van je premie en voorwaarden. Het is belangrijk dat je dan zelf checkt of de verzekering nog past bij jouw situatie. Je adviseur kan je hierbij helpen.
Meer weten over onze dienstverlening bij een schadeverzekering? Hieronder lees je wat je kunt verwachten als we zaken doen.
Wist je dat....
- Je hulp krijgt van ons in geval van calamiteiten? Als je namelijk noodhulp nodig hebt in Nederland of in het buitenland, staan wij 24/7 voor je klaar.
- We regelmatig checks doen of een product nog bij jou past? Bijvoorbeeld in het geval van een allriskdekking voor een oudere auto.
- We oudere verzekeringnemers benaderen wanneer het opvalt dat de gezinssamenstelling nog “kinderen” vermeld?
En natuurlijk is wat je hierboven leest maar een kleine greep uit wat we voor onze klanten doen.
Waar kan je op rekenen als je een verzoek hebt?
Heb je een vraag over je verzekering? Je bereikt ons op verschillende manieren. We doen er dan alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Ook doen we ons uiterste best om je zo snel mogelijk een antwoord op je vraag te geven.
Heb je een adviseur? Dan kun je daar uiteraard ook terecht. De contactgegevens van je adviseur vind je in Mijn Aegon.
Als je ons belt...
...kan vaak een van onze medewerkers je vraag direct beantwoorden. We staan in elk geval telefonisch voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.
Via de keuze hieronder vind je het telefoonnummer voor het product waarover je contact wilt opnemen. Zo krijg je gelijk de juiste medewerker aan de lijn:
- Telefoonnummers voor particuliere klanten (Klantenservice Particulier)
- Telefoonnummers voor zakelijke klanten (Klantenservice Zakelijk)
Als je ons op een andere manier bereikt...
...zoals via de chat of door een vraag te stellen via een webformulier. Als jij ons iets vraagt, doen we ons best om zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie te geven. Op je verzoek ontvang je één van de volgende soorten reacties:
- Je krijgt antwoord op jouw vraag.
- We laten weten dat je verzoek is verwerkt.
- Je hoort of je verzoek is toegewezen (bijvoorbeeld of een aanvraag is geaccepteerd, of dat jouw schademelding wordt gedekt door je polis).
- Je hoort welke informatie ontbreekt om jouw verzoek te kunnen afhandelen.
- En lukt het ons niet om op tijd een inhoudelijke reactie te geven? Dan hoor je wanneer dat wel lukt.
Mijn Aegon: 24/7 toegang tot jouw persoonlijke omgeving
Ook bij ons kun je van alles zelf online regelen: mét Mijn Aegon. Daarmee heb je 24/7 toegang tot jouw persoonlijke digitale omgeving. Je kunt hier:
- Je verzekering(en) bekijken of wijzigen.
- Direct je bijbehorende polisvoorwaarden en dekking inzien.
- De status van je ingediende schade checken.
Heb je een adviseur? Dan is hij of zij je eerste aanspreekpunt, omdat je adviseur de verzekering kent en jouw persoonlijke omstandigheden. De combinatie van die twee bepalen namelijk wat in jouw situatie het beste is.
We luisteren naar jou
Zo hebben we verschillende klantonderzoeken. We meten permanent hoe jij als klant onze dienstverlening ervaart. En we gebruiken input van klanten voordat we onze producten aanpassen. En een klacht? Die zien we als een kans om te verbeteren.
Wat verwachten we van jou als klant?
Het is belangrijk dat je verzekering past bij je situatie in verband met de dekking. Verandert er iets in je persoonlijke situatie? Denk hierbij aan je gezinssamenstelling, verhuizing of overlijden. Geef dit dan op tijd aan ons door zodat je verzekering goed bij je situatie blijft passen. En heb je een schade? Meld dit dan zo snel mogelijk bij ons.
Wat als we niet aan je verwachting voldoen?
Elke dag opnieuw doen we ons uiterste best om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar we blijven mensen, dus ook wij kunnen fouten maken. Is er iets gebeurd waar je niet blij mee bent? Laat het ons weten, dan zoeken we samen naar een oplossing. Je kunt bijvoorbeeld een klacht indienen.
Klantgerichte claimbehandeling
Heb je een claim? Dat is voor jou en voor ons het moment van de waarheid. Wat is een claim? Bij schadeverzekeringen is dat wel duidelijk: je hebt een schade of je hebt schade veroorzaakt.
Als we jouw claim afwijzen, leggen we duidelijk uit waarom we dat doen. En je hoort wat je kunt doen als je het niet eens bent met een eventuele afwijzing.
Als je schade hebt
Heb jij zelf schade of heb je een schade veroorzaakt? Wij willen het voor jou zo makkelijk mogelijk maken. Je kan je schade eenvoudig en direct online melden. Vooraf informeren we jou hoe het proces verloopt. Zodat je weet waar je aan toe bent.
Heb je je schade eenmaal ingediend? Dan weet je op werkdagen binnen 24 uur waar je aan toe bent. Beloofd! Zo hoor je van ons:
- Of we nog iets van jou nodig hebben om de schade goed te beoordelen.
- Of we je schade herstellen, een bedrag vergoeden (en hoeveel natuurlijk, niet onbelangrijk) óf dat jouw schade helaas niet is verzekerd.
- Wat de volgende stap is. Wanneer we langskomen, gaan repareren of uitbetalen bijvoorbeeld.
Kom je er niet uit? Dan kan je natuurlijk contact met ons opnemen.
Heb je een adviseur?
Dan kan je schade ook direct bij jouw adviseur melden. De contactgegevens van je adviseur vind je in Mijn Aegon.
Letselschadebehandeling
Aegon staat ingeschreven in het Register Gedragscode Behandeling Letselschaden van De Letselschade Raad. Dat betekent dat we deze gedragscode volgen. Meer informatie hierover vind je op www.deletselschaderaad.nl. De Letselschade Raad wil harmonie en duidelijkheid in de afhandeling van personenschade en letselschade vergroten. Denk hirbij aan een beter en meer persoonlijk contact met het slachtoffer, en een verbetering van de technische afhandeling van de schade.
Hoe we de premie incasseren
Betaal je via automatische incasso?
Dan ontvang je een vooraankondiging per post. Hierop staat welk bedrag we afschrijven en wanneer we dit bedrag afschrijven. We incasseren de premie rond de 1e of 16e van de maand. Dit doen we vanaf rekeningnummer ID NL56ABNA0511544669.
Betaal(de) je via acceptgiro?
Dan ontvang je vanaf juni 2023 alleen een factuur per post, dus zonder de acceptgiro. In deze factuur staan alle gegevens die nodig zijn om de betaling te doen. Helaas is het niet mogelijk facturen digitaal toe te sturen.
Je kunt deze betaalwijze ook aanpassen naar automatische incasso. Bij automatische incasso schrijven we het bedrag automatisch af van jouw rekening. Wil je de betaalwijze omzetten naar automatische incasso? Mail dan naar betalingen@aegon.nl en vermeld hierbij je polisnummer.
Moeite om je rekening te betalen?
Heb je een schadeverzekering, zoals een inboedel-, reis-, of woonhuis-/opstalverzekering en een betalingsachterstand? Dan kijken we graag samen met jou hoe we jouw financiële zorgen kunnen verlichten. Zo kunnen we in overleg de dekking beperken. Of we kunnen je een betalingsregeling aanbieden, als het een keer niet lukt om je premie op tijd te betalen. Telefonisch bereik je ons via 058 – 2443700. Mailen kan natuurlijk ook.
Krijg weer grip op je geld als het even tegenzit
We merken allemaal dat alles duurder wordt. Verwacht jij dat je het de komende periode financieel niet voor elkaar kunt boksen? Bijvoorbeeld omdat je je verzekering niet kan betalen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag. Ook als het even tegenzit. Dan bekijken we samen jouw situatie en zoeken we een passende oplossing.
Vind je erover praten nog een te grote stap? Kijk dan eens op Geldfit waar je ervaringen van anderen leest. En tips krijgt om grip op je geld te krijgen. Hier kun je anoniem en gratis een online test doen. Je ontvangt dan binnen 2 minuten een persoonlijk advies. Ook krijg je een overzicht van organisaties in de buurt die je verder kunnen helpen. Wil je liever iemand die met je meedenkt? Je kunt met Geldfit ook bellen via 0800 - 8115 of chatten voor persoonlijk advies.