Wat valt onder een opstalverzekering?

Wat precies onder een opstalverzekering valt, hangt af van de dekking die je kiest. Schade aan je huis door onder andere brand en storm is met zowel Basis als Royaal verzekerd. Vergelijk de dekkingen en ontdek wat de Aegon Opstalverzekering vergoedt.

Bereken mijn premie
Image
Wat valt onder een opstalverzekering?

Opstalverzekering Basis en Royaal vergelijken

Zowel bij Basis als Royaal zijn impactvolle gebeurtenissen verzekerd. Bijvoorbeeld schade door brand, ontploffing, bliksem, storm, inbraak en water (uit waterleidingen e.d.). Met Royaal kies je voor extra zekerheid. Omdat dan bijvoorbeeld ook de meeste schades verzekerd zijn die je zelf per ongeluk veroorzaakt.

Basis
Royaal

Dekking

Een aantal specifieke gebeurtenissen zoals brand en storm zijn verzekerd

Alles is gedekt, alleen een aantal specifieke gebeurtenissen zijn uitgesloten

Eigen risico

Eigen risico is standaard € 100,-, dit bedrag is aan te passen.

Eigen risico is standaard € 100,-, dit bedrag is aan te passen.

Glas

Optionele dekking

Standaard meeverzekerd

Wat dekt de Aegon Opstalverzekering?

Wat onder andere verzekerd is:

Brand

Door kortsluiting vliegt je droger in de brand en ontstaat er schade aan je huis.

Lekkage

Een leiding van je CV-installatie gaat onverwacht lekken en hierdoor komen er tegels los te zitten.

Schutting

Je schutting waait door een zware storm om.

Inbraak

Bij een poging tot inbraak raken je deur en een slot beschadigd.

Schade door storm of regen

Zware stormen komen steeds vaker voor. Dit is standaard meeverzekerd bij zowel onze basis- als royaaldekking. Ook schade door regen of sneeuw. Bijvoorbeeld als de afvoer daardoor onverwacht de hoeveelheid water niet aankan.

Schade door hagel

Bijvoorbeeld aan je zonnepanelen. Met de Aegon Opstalverzekering hoef je zonnepanelen niet apart mee te verzekeren.

Wat is niet verzekerd?

Bijvoorbeeld schade door achterstallig onderhoud. Maar ook schade die al door een andere partij vergoed wordt. In de polisvoorwaarden lees je wat er precies wel en niet verzekerd is.

Veelgestelde vragen

Onder inboedel verstaan wij de losse spullen die je kunt verplaatsen in en om je woning. Bijvoorbeeld meubels, gordijnen, kleding en een televisie. Onder opstal verstaan wij jouw woning en de spullen die vastzitten in en aan jouw woning. Bijvoorbeeld een ingebouwde afzuigkap, toilet, douche en inbouwapparatuur. 

Bekijk voor wat er precies onder inboedel en opstal valt de lijst: Onderscheid Opstal- en Inboedelverzekering.
 
Heb je een Aegon Woonhuis-/Opstalverzekering met voorwaardennummer 3037 of 3040?
Dan ben je met de allrisk-/royaaldekking standaard verzekerd voor glasschade. Bij de basisdekking is glasschade niet standaard meeverzekerd. Je kunt hiervoor de aanvullende dekking Glas afsluiten. Op je polisblad lees je welke dekking(en) je verzekerd hebt. Deze dekking kun je afsluiten via jouw adviseur of Mijn Aegon
 
Heb je een Aegon Inboedelverzekering met voorwaardennummer 3038?
Dan ben je met de aanvullende dekking Glas bij de basisdekking verzekerd voor glasschade. Op je polisblad lees je welke dekking(en) je verzekerd hebt. Bij de allriskdekking is het niet mogelijk om je te verzekeren voor glasschade.
 
Huur je een woning of ben je eigenaar van een appartement?
Dan ben je met de dekking huurders- of appartementseigenarenbelang verzekerd voor glasschade. Op voorwaarde dat je:
  • geen vergoeding ontvangt vanuit een andere verzekering of regeling.
  • bij een huurwoning vanuit het huurcontract verplicht bent zelf schade aan glas te betalen.
  • je als eigenaar van een appartement de dekking appartementseigenarenbelang hebt meeverzekerd. 
Op je polisblad lees je welke dekking(en) je verzekerd hebt.

Heb je een Aegon Inboedelverzekering Flex met voorwaardennummer 3041? 
Glasschade is niet standaard meeverzekerd. Je kunt hiervoor de aanvullende dekking Glas afsluiten. Op je polisblad lees je welke dekking(en) je verzekerd hebt. Deze dekking kun je afsluiten via jouw adviseur of Mijn Aegon
 
Bij verlies of diefstal van de sleutel van je woning ben je verzekerd voor het vervangen van de sloten van jouw woning. Je bent hiervoor verzekerd op voorwaarde dat:
  • de sleutels door een mogelijke vinder zijn te herleiden naar jouw woning;
  • de sloten binnen 48 uur vervangen worden.
Neem contact op met Aegon Schade Service als jouw situatie voldoet aan bovenstaande voorwaarden. Je kunt ons 24 uur per dag bereiken op telefoonnummer 088 344 00 00.