Belegde waarde van je levensverzekering
De belegde waarde in Mijn Aegon
De gegevens zijn bijgewerkt op de getoonde datum
Soms loopt de getoonde waarde achter. Wil je controleren of er meer recente gegevens beschikbaar zijn? Ga dan terug naar het productoverzicht in Mijn Aegon en open opnieuw de gewenste pagina. Verandert de datum van de getoonde waarde niet? Dan zijn dit de meest recente gegevens die op dit moment beschikbaar zijn.
Op de einddatum zie je de belegde waarde niet
De belegde waarde op einddatum van je verzekering hoeft niet gelijk te zijn aan de eindwaarde van je verzekering. Het kan namelijk zijn dat er aan je belegde waarde op einddatum nog bedragen ‘toegevoegd’ worden. Zoals winstdeling. Of een rendementsuitkering. Ook kan het zijn dat er nog kosten verrekend worden. Om onduidelijkheid te voorkomen, tonen wij daarom de belegde waarde op einddatum niet in Mijn Aegon.
Het saldo kan na einddatum op ‘0’ komen te staan
Dit komt omdat je verzekering de einddatum bereikt heeft. Er is dan geen sprake van verdere waardeontwikkeling. Mijn Aegon toont daarom geen belegde waarde meer. Dit kan ook voorkomen als je uitkering nog niet is afgehandeld. Wees gerust, dit betekent niet dat je uitkering verdwenen is!
De eindwaarde staat in de uitkeringsbrief
Wanneer wij je uitkering hebben afgehandeld, sturen wij je een brief. In deze brief benoemen wij de eindwaarde van je verzekering en naar welke rekening of maatschappij wij de uitkering hebben overgemaakt. Dien je voor de einddatum alle benodigde stukken voor de uitkering bij ons in? Dan handelen we je uitkering binnen twee weken na de einddatum af.
Heb je de eindwaarde van je verzekering eerder nodig?
Bijvoorbeeld voor het afsluiten van een lijfrenteproduct? Vaak is een indicatie van de waarde voldoende. Deze vind je in de brieven die je ruim voor de einddatum van je verzekering van ons ontvangt. Toch de precieze eindwaarde weten? Vraag deze dan na de einddatum bij ons op:
- Log in op Mijn Aegon
- Ga naar je Levensverzekering
- Ga naar '‘Wijziging aanvragen’
- Kies 'overige wijzigingen'.
Veelgestelde vragen
Geen polisblad? Vraag deze aan via 'Overige wijzigingen'. Wij zorgen dat deze binnen enkele dagen in je Mijn Aegon account staat.
Nog niet ingelogd? Dan kan dat hier: Mijn Aegon
Staat er geen polisblad in je account? Vraag deze dan aan via 'Overige wijzigingen'. Wij zorgen dat je polis binnen enkele dagen in je Mijn Aegon account staat.
Nog niet ingelogd? Dan kan dat hier: Mijn Aegon
Je kunt je polis inzien en downloaden via Mijn Aegon
Onder 'Productoverzicht' klik je op je verzekering waarvan je de gegevens wilt inzien. Daarna klik je op 'Documenten'. Hier kun je je polis bekijken, downloaden en eventueel uitprinten.
Geen polis? Geen probleem. Vraag deze aan via 'Overige wijzigingen'. Wij zorgen dat deze binnen enkele dagen in je Mijn Aegon account staat.
Nog niet ingelogd? Dat kan hier: Mijn Aegon