Opnieuw identificeren bij jou thuis

Je ontving van ons een e-mail met het verzoek om je alsnog te identificeren. Hier lees je waarom we dit van je vragen en hoe je een afspraak kunt maken.
Image
Stel krijgt advies van Aegon adviseur over identificatie

Waarom opnieuw identificeren?

Uiteraard heb je je al een keer geïdentificeerd toen je bij ons klant werd. Nu vragen we je om dit opnieuw te doen en een aantal vragen te beantwoorden. Zie het als een soort dubbelcheck. Als financiële instelling zijn we verplicht om al onze klanten opnieuw te laten identificeren. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).

Waarom in eerste instantie alleen via de smartphone?

In principe kun je je alleen opnieuw identificeren via de Aegon Identificatie App. We kozen hiervoor, omdat dit een makkelijke en veilige manier is om je te identificeren. Is jouw smartphone hiervoor niet geschikt, dan bieden we een veilig alternatief. Houd er wel rekening mee dat bankieren bij Aegon Bank steeds meer online en via de Mijn Aegon app zal plaatsvinden.

Hoe kun je je opnieuw identificeren?

Je hebt aangegeven dat je je niet via de smartphone kan identificeren. Daarom bieden we je de mogelijkheid om je kosteloos bij jou thuis opnieuw te identificeren. Dat kan binnen, maar als je dat liever wilt ook gewoon op gepaste afstand aan de deur. We werken hiervoor samen met AMP Groep. Dit is een bedrijf dat zich specialiseert in persoonlijke identificatie op locatie.

Image
Vrouw achter laptop vergelijkt banken op Aegon website

Aegon Bank wordt steeds digitaler

Doe jij liever je bankzaken op de oude manier? Dat begrijpen we. Overweeg dan eens of Aegon Bank nog steeds de bank is die bij je past.

Banken vergelijken

Wat moet je doen?

  • 1
    Gebruik je persoonlijke ordernummer en afspraaknummer om je afspraak te plannen

    In de e-mail die je van ons hebt ontvangen staan je persoonlijke ordernummer en afspraaknummer. Hiermee kun je eenvoudig je afspraak inplannen bij AMP Groep. Ga naar mijnafspraak.nl en plan je afspraak in. Na het inplannen van de afspraak ontvang je van AMP Groep een bevestiging per e-mail.

  • 2
    Houd de avond voor de afspraak je e-mail in de gaten

    Een dag voor de afspraak ontvang je rond 22:15 uur een bericht met daarin een tijdvenster van twee uur waarin de AMP Groep medewerker langskomt. Op de dag zelf houdt AMP Groep je via mijnafspraak.nl op de hoogte van de geschatte aankomsttijd van de medewerker. Leg je paspoort of identiteitskaart alvast klaar. Buitenlands belastingplichtig? Dan ook je TIN-code.

  • 3
    Volg de instructies van de AMP Groep medewerker

    De medewerker die bij je langskomt legt je precies uit wat je moet doen. Hij of zij is uitgerust met een tablet waarop de modernste identificatie-software staat. Als alles goed gegaan is en de gegevens zijn verwerkt in onze systemen ontvang je van ons een bevestiging van je identificatie.

Tot wanneer kun je je afspraak plannen?

Na ontvangst van onze e-mail heb je twee weken de tijd om je afspraak met AMP Groep in te plannen. Maak je geen afspraak en vindt er geen identificatie plaats, dan zijn we op den duur helaas genoodzaakt om je rekening te beëindigen. Het is dus belangrijk dat je zo snel mogelijk een afspraak met AMP Groep inplant.

Ben je een klant met een hypotheek- of beleggingsproduct of heb je een lijfrente? Weet dan dat beëindiging van je rekening gevolgen kan hebben voor de aflossing van je hypotheek, voor het (niet) behalen van je beleggingsdoelstelling en eventueel negatieve fiscale gevolgen voor je lijfrente.

Blijf op je hoede voor phishing

 

    Je hebt van ons een e-mail ontvangen om opnieuw te identificeren via AMP Groep. Dit is geen phishing, maar dat betekent niet dat criminelen hier niet op in proberen te spelen. Met zeer goed gelijkende e-mails proberen ze ‘uit naam van Aegon Bank’ jouw bankgegevens te ontfutselen. Wees daarom altijd alert als je een bericht van ons ontvangt en weet hoe je onze e-mails kunt herkennen.

    Berichten van ons bevatten in ieder geval een combinatie van onderstaande kenmerken:

    • Wij dreigen nooit met gevolgen als je niet onmiddellijk reageert. We geven echter wel aan hoeveel weken je nog hebt om je te identificeren.
    • Vul altijd zélf de website van Aegon of AMP Groep in de adresbalk van uw browser in voordat je inlogt.
    • Onze medewerkers vragen nooit om jouw inloggegevens.
    • E-mails van Aegon Bank eindigen altijd met @aegon.nl, @service.aegon.nl of @mail.aegon.nl.

    Veelgestelde vragen

    Dat doe je hier: Maak een Mijn Aegon account aan. Je kunt een account aanmaken via iDIN of via een activatiecode die we binnen drie dagen per brief sturen.