Ben je ontevreden? Meld je klacht bij ons

Elke dag opnieuw doen we ons uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar we blijven mensen, dus ook wij kunnen fouten maken. Is er iets gebeurd waar je niet blij mee bent? Dat vinden we heel vervelend. Laat het ons vooral weten door een klacht in te dienen. Samen zoeken we naar een oplossing.

Image
Klacht melden bij Aegon

Zo dien je een klacht in

Meld je klacht online via het klachtenformulier of telefonisch via 088 344 12 34. Vertel het ons zo snel mogelijk als je niet tevreden bent. Direct als het kan en anders binnen 1 jaar nadat het probleem plaatsvond.

Hou de volgende gegevens bij de hand als je een klacht meldt:

  • Je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer.
  • Je Aegon-polisnummer, -rekeningnummer, -hypotheeknummer- of -deelnemernummer.
  • Eventueel documenten die je als bijlage kunt toevoegen via het klachtenformulier.
Image
Man en vrouw praten over klacht

Online of telefonisch je klacht melden

Via het online klachtenformulier kan je je ontevredenheid met ons delen. Je krijgt dan binnen 10 werkdagen reactie. Wil je je klacht liever telefonisch melden? Bel dan naar onze klantenservice: 088 344 12 34. We staan voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur.

Meld je klacht online

Zo wordt jouw online klacht behandeld

  • 1

    Nadat je je klacht via het online klachtenformulier met ons hebt gedeeld, krijg je hier binnen 24 uur een bevestigingsmail van. Binnen 10 werkdagen na het indienen van je klacht, krijg je reactie. Als we extra informatie van je nodig hebben, nemen we tussendoor contact met je op.

  • 2

    We gaan er altijd vanuit dat we je een passende oplossing kunnen bieden en we er op die manier samen uitkomen. Wijzen wij je klacht af? Dan kijkt er altijd een tweede behandelaar mee. Zo blijven wij zo objectief mogelijk.

  • 3

    Wat te doen bij ontevredenheid over je behandelde klacht. Als onze interne klachtenprocedure helemaal is doorlopen - wij geven een seintje als dat zo is - maar je nog niet tevreden bent met de uitkomst, kan je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke instantie. Hieronder staat een overzicht van de instanties waar je terecht kunt.

Privacy bij het behandelen van je klacht

Twijfel je aan de manier waarop wij met jouw persoonsgegevens omgaan tijdens de behandeling van je klacht? Vraag dan via een privacyverzoek om je klachtendossier in te zien. Daar heb je recht op.

Ben je niet tevreden met de uitkomst van je klacht?

Je kunt ons standpunt voorleggen aan een onafhankelijke instantie. Dit kan nadat onze interne klachtenprocedure volledig is doorlopen. We laten je altijd weten wanneer dit is gebeurd. Hierna kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijk instantie. In de kaders hieronder vind je meer informatie over de onafhankelijke instanties.

Tuchtraad Financiële Dienstverlening

De Tuchtraad Financiële Dienstverlening is een onafhankelijke tuchtraad die het gedrag van verzekeraars beoordeelt. Je kunt als klant zelf geen klacht indienen bij de tuchtraad. Dat kan alleen via het Kifid of de Ombudsman Pensioenen. Bij iedere ingediende klacht beoordelen zij of de tuchtraad moet worden ingeschakeld.

Meer informatie over de tuchtraad vind je op de website vanatotzekerheid en de website van de tuchtraad.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Je kunt je klacht binnen 3 maanden na ons besluit voorleggen aan het Kifid. Kifid behandelt klachten van consumenten, zzp’ers en klein zakelijke ondernemers over financiële producten en diensten zoals een verzekering of hypotheek.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
070 333 89 99

www.kifid.nl

Rechter

Wil je je klacht niet indienen bij het Kifid of de Ombudsman Pensioenen? Dan kun je deze voorleggen aan een bevoegde rechter. Voor bedrijven is dit de enige optie.

Usabilla Feedback