Schade melden en declareren

Kies hieronder de verzekering die bij jou past. Vervolgens helpen wij jou stapsgewijs naar de juiste oplossing en informeren wij jou wat er gebeurt na jouw schademelding of declaratie. Zo weet je direct waar je aan toe bent.

  • Heb je online je schade ingediend? Binnen 24 uur weet je waar je aan toe bent.
  • Noodhulp nodig in Nederland of in het buitenland? 24/7 staan wij voor je klaar. 
  •  Heb je een adviseur? Dan kan je jouw schade ook direct bij jouw adviseur melden.
Image
Schade melden en declareen
appName=schade_beslisboom;

Veelgestelde vragen

Het is afhankelijk van je dekking of je verzekerd bent voor stormschade aan je auto
Op je polisblad in Mijn Aegon lees je welke dekking(en) je verzekerd hebt. 
 
WA-verzekeringWA-Extra / Beperkte cascodekkingAllrisk Basis, Compleet en Royaal / Uitgebreide cascodekking
Geen dekking voor stormschade aan je auto. Stormschade aan je auto is verzekerd. Ook in de landen die op de groene kaart staan.Stormschade aan je auto is verzekerd. Ook in de landen die op de groene kaart staan.
Goed om te weten: 
Schade aan je auto meld je via jouw adviseur of onze website
Heeft je je verzekering afgesloten via een adviseur? Neem dan contact op met je adviseur. Op onze website meld je een schade via onze pagina Schade melden en declareren
Stormschade aan jouw woning en terreinafscheiding is verzekerd met de Aegon Woonhuis-/Opstalverzekering
Bij stormschade heb je een standaard eigen risico van € 250,-. 

Stormschade aan jouw inboedel is verzekerd met de Aegon Inboedelverzekering
Je bent niet verzekerd als regen, hagel, sneeuw of smeltwater in de woning komt doordat ramen, deuren of luiken openstaan. Bij waterschade aan je spullen, doordat het dak beschadigd is geraakt, is er wel dekking. Stormschade aan tuinmeubilair, trampolines en tuingereedschap is niet verzekerd bij de basisdekking, wel bij de allriskdekking. 

Goed om te weten:  
  • Onder een storm verstaan wij een windsnelheid van minimaal windkracht 7.
  • Schade meld je via jouw adviseur of onze website. Heb je je verzekering afgesloten via een adviseur? Neemt dan contact op met jouw adviseur. Op onze website meld je de schade via onze pagina Schade melden en declareren.
  • Heb je direct hulp nodig? Neem dan contact op met ons noodnummer: 088 344 00 00. Wij staan 24/7 voor je klaar.
     
Schade aan je schutting is verzekerd met de Aegon Woonhuis-/Opstalverzekering
Bij de Aegon Woonhuis-/Opstalverzekering is je schutting standaard verzekerd bij zowel de basis- als allrisk-/royaaldekking. Woon je in een huurwoning of appartement? Dan is je schutting verzekerd met de dekking Huurders- of appartementseigenarenbelang bij de Aegon Inboedelverzekering. Of je deze dekking hebt, lees je op je polisblad.  

Wij vergoeden de schade aan je schutting:
  • voor 50% als je kunt aantonen dat je de kosten met de buren hebt gedeeld.
  • voor 100% als de schutting op de erfgrens staat en je kunt aantonen dat je deze volledig betaald hebt. Als je dit niet kunt aantonen, vergoeden wij 50%.
Aanvullend bij de dekking Huurders- of appartementseigenarenbelang
Er is dekking als:
  • de schutting door jou is betaald; of
  • is overgenomen van de vorige huurder of eigenaar en je dit kunt aantonen; of
  • bij een huurwoning op basis van de huurovereenkomst schade aan de schutting voor rekening en risico van de huurder is en je dit kunt aantonen.
Schade melden 
Schade meld je via jouw adviseur of onze website. Heb je je verzekering afgesloten via een adviseur? Neemt dan contact op met jouw adviseur. Op onze website meld je de schade via de pagina Schade aan je schutting
 

Noodhulp in Nederland of in het buitenland

Heb je direct hulp nodig, bijvoorbeeld in het verkeer of op vakantie? Of woon je niet meer veilig door lekkage of stormschade?

Neem dan telefonisch contact op met Aegon Schade Service. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Bel: +31 88 344 00 00

Onze 24-uursbelofte aan jou..

Heb je online een schade ingediend? Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een eerste reactie van ons. Je hoort dan of we je schade herstellen, een bedrag vergoeden (en hoeveel natuurlijk, niet onbelangrijk) of dat je schade helaas niet is verzekerd (en waarom niet). Misschien hebben we nog aanvullende documenten nodig om jouw schade te kunnen beoordelen. Zoals foto's of een nota. Zodra we deze informatie hebben ontvangen, nemen we jouw schademelding verder in behandeling. Binnen 10 werkdagen hoor je dan alsnog of jouw schade wel of niet wordt hersteld en/of vergoed.