FAQ verhoogde inschrijving
Hypotheek voor een hoger bedrag inschrijven bij de notaris? Dat is vanaf vandaag ook mogelijk voor klanten die een nieuwe Aegon-hypotheek afsluiten! Lees meer in deze FAQ.
Ik heb een offerte ontvangen en deze is nog niet getekend. Mag ik een nieuwe offerte aanvragen met een verhoogde inschrijving?
Wil een klant gebruik maken van verhoogde inschrijving, maar heeft deze al een offerte ontvangen zonder verhoogde inschrijving, dan is dat mogelijk. Omdat de klant hiervoor moet tekenen, moet er een nieuwe offerte worden uitgebracht. U kunt een verzoek indienen via AIP:
- Ga naar “Hypotheken in aanvraag”;
- Kies uw klant;
- Kies “Hypotheekofferte aanpassen”;
- Kies voor “Overige wijzigingen” en geef aan dat het om een verhoogde inschrijving gaat. Geef het bedrag aan waarvoor u de akte wilt inschrijven.
Mag ik voor een getekende offerte na het tekenen nog een verhoogde inschrijving aanvragen?
Nee, dit is niet toegestaan. Verhoogde inschrijving is nieuw vanaf 22 november 2021. Vanaf deze datum kun je een verhoogde inschrijving aanvragen voor nieuwe offertes.
Wordt de notarisakte in één keer ingeschreven (inclusief de verhoogde inschrijving) of worden dit twee losse akten?
De akte wordt in één keer ingeschreven inclusief de verhoogde inschrijving.
Kan ik bij een tweede of hogere hypotheek ook gebruik maken van verhoogde inschrijving?
Nee, dat is niet mogelijk. Een verhoogde inschrijving is alleen mogelijk op een eerste hypothecaire inschrijving.
Is er een minimale bedrag voor een verhoogde inschrijving?
Ja, het minimale hoger inschrijvingsbedrag is 5000 euro.
Is er een maximaal bedrag voor een verhoogde inschrijving?
Nee, er zit geen maximum aan dit hogere inschrijvingsbedrag. De totale hypotheek mag niet hoger zijn dan € 950.000.
Zitten er extra kosten aan om een verhoogde inschrijving te doen?
Nee, bij Aegon betaalt u geen extra kosten. De notaris die de hypotheekakte voor de klant opmaakt, brengt zijn kosten voor het registreren voor de hypotheekakte in rekening.