Schade door noodweer in zuidoost Nederland? We helpen uw klant!
Veelgestelde vragen over het noodweer in Zuid-Oost Nederland
U vindt deze onderaan de informatiepagina over het noodweer.
We zijn opgeschrikt door het noodweer in Limburg. Ondergelopen woningen, auto’s die moeten worden afgesleept, straten die in rivieren veranderen. De zware regenval heeft regionaal voor overlast en schade gezorgd. Bij schade aan woningen en bezittingen komt er veel op u en onze klanten af. Dat begrijpen we heel goed. Vanzelfsprekend staan we voor u en uw klant klaar. Hieronder leest u wat er is verzekerd én hoe uw klant de schade meldt.
Wat is verzekerd?
Hieronder leest u wat er wanneer is verzekerd.
Schade aan woonhuis of inboedel
- Schade door overstroming is alleen verzekerd als er lokaal zeer veel neerslag is gevallen. De grenzen hiervoor zijn: 40 mm in 24 uur, 50 mm in 48 uur of 65 mm in 72 uur. Op veel plaatsen in zuidoost Limburg is dit het geval.
- Heeft uw klant schade als gevolg van overstroming of dijkdoorbraken maar zonder lokale hevige regenval? Deze schade is niet gedekt. Mogelijk biedt de Wet tegemoetkoming schade bij rampen hiervoor uitkomst. Onder dit artikel treft u meer informatie aan.
- Schade door neerslag, bijvoorbeeld regen of sneeuw, is verzekerd. Dit geldt alleen als het niet door een openstaand raam, deur of luik naar binnen is gekomen.
- Schade door grondwater is alleen verzekerd als het water via afvoerleidingen en daarop aangesloten toestellen en installaties is binnengekomen.
Schade aan de auto
Heeft uw klant een WA Extra, of Allriskverzekering? Dan is uw klant verzekerd voor schade aan de auto als gevolg van overstroming en extreem weer.
Vakantie en bagage
- Heeft uw klant een Doorlopende Reisverzekering Allrisk? Dan zijn bijzondere en onvoorziene omstandigheden verzekerd als de reis niet door kan gaan. Het extreme weer in zuidoost Limburg, België en Duitsland valt hieronder.
- Heeft uw klant een Doorlopende Reisverzekering Basis? Dan is annulering als gevolg van overstroming of zware regenval niet verzekerd.
- Beschadigt bagage door wateroverlast? Dan is dat verzekerd.
Heeft uw klant schade die hier niet bij staat?
Maar die wel een gevolg is van het extreme weer? Dan mag uw klant direct contact met ons opnemen. Dat kan via: 070 344 3210 (lokaal tarief).
Schade bij ons melden
Als het geen noodgeval is, kan uw klant de schade het best online melden. Het kan ook zijn dat uw klant contact met u opneemt.
Heeft uw klant direct hulp nodig?
Wijs uw klant dan op het Aegon-noodnummer: 088 344 00 00 (lokaal tarief). Wij gaan dan meteen voor uw klant aan de slag en schakelen direct een hersteller in als dat nodig is. Aegon heeft een eigen netwerk van herstellers. Als uw klant gebruikmaakt van dit netwerk biedt dat voordelen. Een paar voorbeelden:
- Niets zelf voorschieten
- Garantie
- Goede service
- De hersteller neemt binnen 2 uur contact op en is (bij nood) zo snel als mogelijk op locatie. Als het nodig is, treft de hersteller direct noodvoorzieningen.
Wet tegemoetkoming schade bij rampen (Wts)
Als een schade niet verzekerd is, kan uw klant mogelijk een beroep doen op de Wet Tegemoetkoming Schade bij rampen (WTS). De overheid heeft deze wet op 15 juli van toepassing verklaard. De wet geldt alleen voor schade die redelijkerwijs niet verzekerbaar is. Het is op dit moment nog niet duidelijk hoe de overheid dit in gaat vullen. We volgen de ontwikkelingen en houden u op de hoogte via onze website.