Belangrijke informatie over de Aflossingsblij-campagne
We richten ons al geruime tijd op het informeren van klanten over de risico’s van hun aflossingsvrije hypotheek. Hiermee bedoelen we ook ieder leningdeel met een niet-gegarandeerde vermogensopbouw op de einddatum. In 2020 introduceerden we de Aegon Hypotheekscan. Via deze tool ziet de klant of de hypotheek in de toekomst nog betaalbaar is.
Vervolg klantbenadering in 2021
Na het benaderen van de zeer hoge en hoge risicogroep in 2020, is het nu de beurt aan de medium en laag risicoklanten. In mei en juni 2021 sturen wij ruim 160.000 klanten een bericht over de risico’s van hun aflossingsvrije hypotheek. We introduceren ook voor deze groep de Aegon Hypotheekscan en vragen klanten deze te doorlopen via Mijn Aegon.
Inzicht in de scanuitslagen via Aegon Intermediair Portaal
Uiteraard ontvangt u een seintje per mail wanneer er een bericht in het klantdossier in AIP is gezet. De slotbrief voegen we toe aan het klantdossier. De klant kiest zelf of de ingevulde woningwaarde en (pensioen) inkomen, die is ingevuld in de scan, voor u zichtbaar zijn.
De Hypotheekscan is een contactmoment. Maak hier gebruik van!
Voor alle klanten met een aflossingsvrije hypotheek is de uitslag van de scan een uitgelezen contactmoment. Bekijk de dossiers en benader deze klanten actief om de uitslag en eventuele maatregelen te bespreken.
Bekijk de nieuwe aflossingsblije campagnepagina
We hebben alle informatie verzameld op een handige Aflossingsblij campagnepagina op AIP. Mist u iets? Laat het ons weten! Ook voor uw klant hebben we de informatie over aflossingsblij op Aegon.nl bijgewerkt.
Artikelen teruglezen over Aflossingsblij
- Voorbeeldbrief richting klanten,7 december 2020
- Uitleg Hypotheekscan, 30 september 2020
- Introductie van de Aflossingsblij campagne, 2 juli 2020
Heeft u vragen over dit onderwerp?
Chat dan gemakkelijk met één van onze medewerkers. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met uw accountmanager.