Informatiebrief naar klanten over transparantie rentemiddeling

Uitleg aan klanten over de berekeningswijze van de omzettingskosten en de renteopslag

Klanten die vanaf 1 juli 2019 rentemiddeling hebben doorgevoerd, hebben nog recht op een uitleg van de kosten. Daarom sturen wij hen binnenkort een brief in Mijn Aegon. Deze brief is ter informatie, de klant hoeft géén actie te ondernemen.

Onder dit bericht vindt u een voorbeeld van de brief. Wij plaatsen de circa 4.500 brieven gefaseerd in Mijn Aegon en AIP. We starten op 19 november met een groep van 500 klanten en breiden dit aantal de komende weken uit.

Rentemiddeling: waar staan we nu?

Wij zijn in Q3 van 2019 gestopt met het aanbieden van rentemiddeling. We onderzoeken op dit moment de mogelijkheden voor een nieuwe vorm van rentemiddeling. Dit duurt langer dan verwacht, omdat wij ondertussen automatische tariefklassemigratie en prijsdifferentiatie hebben ingevoerd. Verder hebben we vanaf april voorrang gegeven aan operationele processen in verband met de coronacrisis. Wij rekenen op uw begrip. U hoort van ons zodra wij meer weten.

 

Lees ook