Nieuwe manier delen van privacygevoelige informatie
Het zal u niet ontgaan zijn dat vanaf 2018 de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht is. Deze privacywet heeft als belangrijkste doel om persoonsgegevens nog beter te beschermen. Het is voor instanties niet langer toegestaan om privacygevoelige informatie per e-mail te versturen.
Wat verandert er voor u en uw klant?
Als uw klant een vraag aan ons stelt, bijvoorbeeld om een wijziging door te voeren, sturen wij het antwoord voortaan direct naar de Mijn Aegon omgeving van de klant. De klant krijgt een e-mail dat er een nieuw bericht in Mijn Aegon klaarstaat en kan vervolgens de correspondentie in zijn account bekijken.
Deze vraag of wijziging wordt ook in het klantdossier in AIP geplaatst zodat u als adviseur direct toegang tot de informatie heeft. Om uw inbox te sparen ontvangt u maximaal 1 keer per dag een e-mail met het overzicht van alle berichtgeving of correspondentie die heeft plaatsgevonden met uw klanten.
Waarom deze verandering?
Deze nieuwe manier van informatie delen vervangt het versturen van documenten via e-mail en/of reguliere post. Hiermee voldoet Aegon – en u als intermediair van Aegon - aan de wet- en regelgeving over het delen en versturen van privacygevoelige informatie. Daarnaast is deze functionaliteit in lijn met het digitale verwachtingspatroon van onze klanten.