Vanaf 3 juli 2020 geen BSN meer toegestaan in het acceptatieproces van Aegon hypotheken

UPDATE 29-6-2020: 

Er geldt een overgangsperiode vanaf 3 juli tot 1 augustus 2020. Vanaf 3 juli tot 1 augustus krijgt u eerst alleen nog een waarschuwing bij ieder document met een BSN die u instuurt via HDN/Skydoo. Deze documenten worden ook gewoon beoordeeld. Vanaf 1 augustus 2020 blokkeren we automatisch documenten met een BSN. U kunt de documenten zonder BSN opnieuw uploaden.

 

Zoals wellicht bij u bekend mogen wij van aspirant-klanten geen BSN verwerken. Ook niet als de aspirant-klant daarvoor toestemming heeft gegeven. Dat mag pas als de aspirant-klant het bindend aanbod heeft geaccepteerd en daarmee onze klant is geworden. Pas dan ontstaat er voor ons een wettelijke verplichting om hun BSN te verwerken. Dat betekent dat alle documenten die u bij ons aanlevert ten behoeve van de aanvraag van een hypotheek, geen BSN mogen bevatten, totdat de klant het bindend aanbod heeft geaccepteerd.

We blokkeren vanaf vrijdag 3 juli automatisch documenten met een BSN

Wanneer u als adviseur een document instuurt via HDN/Skydoo en er staat een BSN op, dan houdt Skydoo het document tegen. Er gaat meteen een bericht naar u om het document opnieuw aan te bieden zonder BSN. U zult het BSN onleesbaar moeten maken en opnieuw moeten uploaden.

Alle documenten (met BSN) die u voor 3 juli heeft aangeleverd, worden gewoon beoordeeld.

Tip

Vraag direct aan uw klant om het BSN onzichtbaar te maken. Dit kan heel handig via KopieID app van de Rijksoverheid.