Vanaf 13 februari 2020: selfservice renteherziening

Wat houdt dit in?

Ongeveer drie maanden voordat een rentevaste periode van een hypotheek afloopt, ontvangen klanten met een Mijn Aegon-account een mail van ons. Hierin informeren we over het aflopen van de rentevaste periode en over het voorstel dat voor hen klaar staat in Mijn Aegon. Via een link komen klanten na inloggen terecht bij de selfservice. Hierin kunnen zij hun keuze voor de nieuwe rentevaste periode en bijbehorende rentepercentage doorgeven. 

Voor welke hypotheken geldt dit?

Vanaf februari 2020 geldt dit voor annuïtaire, lineaire en aflossingsvrije hypotheken. Voor overige hypotheken volgt dit later.

Voordelen voor klanten

  • Het biedt klanten gemak: zij kunnen hun keuze eenvoudig en snel doorgeven.
  • Bij elke optie zien klanten direct de bijbehorende maandlasten.
  • Klanten kunnen direct het verschil in maandlasten zien.
  • En ontvangen direct een bevestiging van de gemaakte keuze.

Voor u verandert er niets

De voorstellen voor de nieuwe rentevaste periodes die wij aan uw klanten sturen, vindt u in AIP.

Meer informatie?

Uw Aegon-accountmanager beantwoordt graag uw vragen.