Correspondentie Leven-polissen voortaan op portaal

Minder papierverbruik en snellere dienstverlening. Dit zijn de belangrijkste redenen waarom alle correspondentie over Leven-polissen voortaan ook op dit portaal terug te vinden is. Met deze stap is informatie op papier in de toekomst overbodig. In dit artikel meer over de informatie online en de verschillende stappen in het aanpassingsproces.

 

Informatie online

Alle informatie over de Leven-polissen ontvangt u niet alleen op papier, maar staat nu ook online. U vindt de benodigde informatie onderaan de contracten van de klant. Doorloop de volgende stappen:

- Klik in het hoofdmenu op ‘Muteren’. Vervolgens in de pop-up op ‘Leven(sverzekeringen)’;

- Zoek vervolgens uw klant op naam, postcode of polisnummer;

- Klant gevonden? Scroll door het contract naar beneden tot het kopje ‘Bijbehorende Correspondentie’

 

Notificatie per e-mail

Met de informatie online beschikbaar werkt Aegon nu hard aan notificatie van de wijzigingen per e-mail. Met deze service ontvangt u iedere werkdag maximaal één e-mail met daarin de vermelding van de polisnummers en de desbetreffende correspondentie. De volledige correspondentie over de klant is vervolgens terug te vinden op het portaal. Zodra de mogelijkheid voor notificatie per e-mail gereed is, stellen wij u uiteraard op de hoogte. Tijdens deze testfase ontvangt u naast de notificatie de informatie ook nog op papier.

 

Volledig digitaal

Verloopt de notificatie per e-mail naar wens? Dan ontvangt u de informatie alleen nog digitaal. De komende tijd kunt u alvast wennen aan het gebruik van ons portaal voor het inzien van de correspondentie.

 

Informatie niet langer op papier

Kunt u de informatie volledig terugvinden op ons portaal? En verloopt de notificatie naar wens? Pas dan stoppen wij met versturen met de informatie op papier. Afhankelijk van de resultaten uit de testfase, informeren wij u hierover op een later tijdstip.

 

Correspondentie klant niet meer langs adviseur

Met het online ter beschikking stellen van de correspondentie maakt het systeem een keuze voor wie de informatie is bedoeld. Informatie voor u is terug te vinden in AIP. De klant kan de informatie terugvinden in ‘Mijn Aegon’. De optie om de informatie voor de klant via de adviseur te sturen, is hiermee vervallen.

 

Vragen?

Heeft u vragen over de veranderingen in de correspondentie over Leven-polis? Neemt u dan contact op met uw accountmanager.