Wijziging: u kunt relatiegegevens bij schadeverzekeringen nu zelf aanpassen
Als adviseur heeft u de beschikking over de relatiegegevens van uw klanten. Tot nu toe moest u voor elke wijziging hierin contact opnemen met ons. Wij kregen veel verzoeken of het mogelijk zou zijn om dit zelf te doen. Wij hebben goed nieuws voor u. Vanaf 1 september is dit mogelijk.
U kunt relatiegegevens nu gemakkelijk zelf aanpassen
U kunt alle gegevens van de klanten met een schadeverzekering aanpassen. Van een correctie in de voorletters of een typfout tot het telefoonnummer of het e-mailadres. U hoeft dus niet langer contact op te nemen met Aegon om deze gegevens te wijzigen. U kunt het direct zelf regelen. Daarmee is er weer een stap gezet om mutaties geheel zelf uit te voeren via AIP, met een snellere verwerking tot gevolg.
Er zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden
Deze nieuwe functionaliteit is bedoeld om foutieve gegevens te corrigeren. Ingevoerde relatiegegevens worden altijd gesynchroniseerd met andere Aegon-systemen en mogen dus niet leiden tot onjuiste data. Wij monitoren of dit goed gaat.
U kunt geen bestaande verzekeringnemer vervangen
Op deze wijze is het niet toegestaan een bestaande verzekeringnemer te vervangen door een nieuwe verzekeringnemer. Wel is het toegestaan om een foutief ingevoerde naam aan te passen. Bij een huwelijk of scheiding is dus het wel toegestaan de achternaam te wijzigen.
Het ingevulde e-mailadres moet van de klant zijn
Ook voor het ingevulde e-mailadres gelden restricties. Deze mag u uitsluitend wijzigen als er een fout in zit of als deze is veranderd. Eenmaal ingevoerd, is het niet toegestaan deze te verwijderen. Daarnaast is het niet toegestaan om uw eigen e-mailadres in te voeren. Het moet altijd gaan om het e-mailadres van de relatie.
Wij luisteren naar u
Deze wijziging en vele andere in het afgelopen jaar zijn het resultaat van uw feedback. Bedankt daarvoor. U vindt alle wijzigingen verzameld in de nieuwsberichten op AIP. Heeft u nieuwe verbetersuggesties of wilt u deelnemen aan een klankbordgroep? Neem dan contact op met uw accountmanager.