Klanten met Aegon Overlijdensrisicoverzekering krijgen bericht: “Ga naar uw adviseur”
Vanaf 27 juli 2018 ontvangen klanten met een Aegon Overlijdensrisicoverzekering een e-mail. In dit bericht sporen we klanten aan een afspraak te maken met hun adviseur.
Als adviseur speelt u een belangrijke rol voor de klant
Zowel bij het afsluiten van een financieel product als daarna, speelt u een belangrijke rol. Doorlopend beheer wordt steeds belangrijker. Onlangs heeft het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening) een uitspraak gedaan op dit gebied. Zij hebben een klant gelijk gegeven die vond dat zijn adviseur hem proactief had moeten adviseren over premieverlagingen. Hoewel deze uitspraak gaat om een specifiek geval en geen precedent schept, vinden wij dat verzekeraars en adviseurs hun klanten op de hoogte moeten stellen van veranderingen in de markt.
Wij versturen een e-mail waarin we de klant vragen contact met u op te nemen
Wij zijn in de afgelopen tijd regelmatig benaderd door adviseurs met de vraag: hoe kunnen wij klanten met een Aegon Overlijdensrisicoverzekering bewust maken van het belang van tussentijdse evaluatie? Hier helpen wij graag bij. Een gerichte groep klanten ontvangt daarom binnenkort een e-mail met het verzoek contact op te nemen met hun adviseur. Met u dus.
U kunt samen met de klant zijn situatie goed bekijken
De e-mail wordt verstuurd naar klanten die al minstens drie jaar een Overlijdenrisicoverzekering bij ons hebben lopen. Dat is al even geleden en daarom is het goed mogelijk dat er voor deze klanten in de tussentijd wat veranderd is. De markt is immers altijd in beweging. We vragen u om samen met de klant te kijken wat dit betekent voor zijn eigen situatie. De e-mail is afgestemd met Adfiz en enkele adviseurs met een grote portefeuille Aegon-Overlijdensrisicoverzekeringen.
Meer weten?
Voor vragen kunt u contact opnemen met uw accountmanager bij Aegon.