Hoe kan ik het offertetraject versnellen?

Wanneer u een hypotheekaanvraag instuurt, ontvangt u bij een reguliere aanvraag snel de voorlopige offerte van ons. U kunt dan alle benodigde gegevens meteen in uw aanvraag zetten. Er zijn ook situaties denkbaar waarbij wij sowieso extra informatie van u nodig hebben. In dit artikel besteden wij aandacht aan deze situaties en geven we tips hoe u zo snel mogelijk de voorlopige offerte ontvangt.

Wanneer hebben wij extra informatie nodig?

Wij hebben extra informatie nodig bij:

  • een fiscale voortzetting;
  • een maatwerkdossier.

 

Zonder deze extra informatie kunnen wij de voorlopige offerte niet uitbrengen.

Hieronder leest u welke documenten u wanneer meestuurt:

  • Fiscale voortzetting: 1. een kopie van de bestaande overeenkomst/polis én 2. een ingevuld formulier fiscaal geruisloze voortzetting. Beide documenten hebben wij nodig voor de voorlopige offerte.
  • Maatwerkdossier: u stuurt het maatwerkformulier op, volledig ingevuld en ondertekend.

U kunt de extra documenten naar ons e-mailen zodra u het offertenummer weet. U hoeft dus niet te wachten totdat wij de extra documenten bij u opvragen. De offerteaanvraag is hierdoor meteen volledig aangeleverd en u ontvangt dan sneller de voorlopige offerte van ons.

Ons e-mailbeleid

Let u erop dat wij een strikt e-mailbeleid hebben. U kunt de extra documenten mailen naar acceptatiehypotheken@aegon.nl. In de onderwerpregel vermeldt u:

  • Het offertenummer
  • Het type bijlage (formulier fiscale voortzetting / polis fiscale voortzetting / maatwerkformulier).

 

Het volledige acceptatieproces

Wilt u precies weten hoe het gehele aanvraagtraject eruit ziet? Kijk dan in het processchema. Alle stappen staan hierin beschreven. Van het indienen van de aanvraag tot het uitbrengen van de definitieve offerte. Ook staan er tips in. Het schema legt bijvoorbeeld uit wanneer een offerte automatisch wordt uitgebracht en hoe u wijzigingen op de offerte doorgeeft.