AOV: offerte en aanvraag weer volledig digitaal
U wist vast dat u in AIP offertes voor AOV’s kunt maken. En dat u die offertes vervolgens kunt omzetten in een aanvraag. Maar na het aanvragen zat er het laatste jaar altijd nog een extra stapje tussen. Die hebben we er nu voor u uit gehaald. Voortaan kunt u een aanvraag dus weer helemaal digitaal afhandelen.
U kunt een AOV eenvoudig indienen én afhandelen via AIP
Tot nu toe weken de digitale aanvraagschermen af van het papieren aanvraagformulier. Waarom? Door een aanscherping van de Sanctiewet moesten we in 2016 ons papieren aanvraagformulier aanpassen. Daardoor hadden we na uw digitale aanvraag altijd extra informatie nodig. Dat is nu gelukkig verleden tijd. De aanvraagstraat in AIP is weer compleet!
Meer keuzemogelijkheden bij het maken van een offerte
Bij het rekenen en offreren in AIP kunt u in één keer 4 verschillende scenario’s berekenen. Zo kunt u naar hartenlust variëren met de keuzemogelijkheden binnen de Aegon AOV. Zoals het aantal wachtdagen, de eindleeftijd en het verzekerd bedrag. Vanaf nu is het ook mogelijk om de keuze voor aanvangskorting (5% doorlopend of 30% eenmalig) en de premietermijn in de scenario’s op te nemen. Dat was een wens die we van velen van u hoorden. Hierdoor kunt u nu in één berekening een offerte maken met bijvoorbeeld maand- of jaarbetaling. Of één offerte waarin u het verschil tussen de doorlopende en de eenmalige korting voor uw klant vergelijkt.
Digitaal aanvragen: hoe gaat dat ook alweer?
Via AIP kunt u op 3 manieren digitaal een Aegon AOV aanvragen. We zetten ze op een rij voor u. U kunt:
1. direct starten met een aanvraag, bijvoorbeeld als u al weet wat uw klant wil
2. een offerte direct omzetten in een aanvraag, bijvoorbeeld als uw klant aanwezig is
3. een offerte op een later moment omzetten in een aanvraag, bijvoorbeeld nadat u dit besproken heeft met uw klant
Gegevens uit de offerte worden automatisch meegenomen bij het aanvragen
Bij alle aanvraagmogelijkheden geldt dat we specifieke gegevens willen weten die bij ‘rekenen en offreren’ nog niet nodig zijn. Bijvoorbeeld vragen die we moeten stellen van de Sanctiewet. Ook gegevens als bijvoorbeeld BSN en IBAN zijn pas bij de aanvraag nodig. Heeft u in een offerte meerdere scenario’s berekend? Dan kunt u voor de aanvraag slechts één scenario selecteren. De keuzes van dat scenario worden direct ingevuld in de aanvraag. Dat geldt ook voor andere gegevens die tijdens het samenstellen van de offerte zijn ingevoerd.
U kunt offertes opslaan en later weer terughalen
Ook handig: u kunt offertes opslaan om ze om te zetten in een aanvraag wanneer het ú uitkomt. Heeft de klant besloten dat hij een Aegon AOV wil aanvragen? Zoek dan in ‘opgeslagen werk’ de offerte op en klik op ‘maak aanvraag’. Alle gegevens die tijdens het samenstellen van de offerte zijn ingevoerd, verschijnen in de aanvraag. Dat geldt ook voor de scenario’s en de daarin gemaakte keuzes. U kunt maar één scenario selecteren. Zo hoeft u niet bang te zijn dat u per ongeluk met meerdere scenario’s aan de gang gaat.
We helpen u graag
Heeft u niet veel ervaring met het maken van offertes? Of zou u graag geholpen worden bij uw eerste aanvraag? Aarzel niet en neem contact op met uw accountmanager of uw aanspreekpunt binnen Aegon. We nemen dan de tijd om samen met u het programma te doorlopen. Zo krijgt u een goede offerte en helpt u ons om met uw feedback onze software te verbeteren.