Aegon gebruikt vanaf 20 juni 2 Factor Authenticatie
Misschien zegt de term 2 Factor Authenticatie (2FA) u niet zoveel. Maar het kan zijn dat u hiervan gebruikmaakt met bijvoorbeeld uw DigiD. Als u iets wilt wijzigen met uw DigiD, moet u vaak met een sms de wijzigingen bevestigen. 2FA is dus eigenlijk een extra beveiligingscheck om online identiteitsfraude tegen te gaan.
We willen onze klanten online veiligheid bieden
In deze digitale wereld willen wij natuurlijk ook onze klanten meer en meer in staat te stellen om zélf online in controle te zijn over hun financiële situatie. Doordat we meer gaan digitaliseren, is de kans op online identiteitsfraude ook groter. Wij willen onze klanten natuurlijk wel de veiligheid bieden om gebruik te kunnen maken van onze online diensten. Daarom maken wij nu ook gebruik van deze extra beveiligingscheck.
Het wijzigen van de tegenrekening is het eerste proces waar wij 2FA gebruiken
Bij het doorvoeren van deze wijziging ontvangen klanten voortaan een sms met een code om de wijziging te bevestigen. Deze extra controlestap is bedoeld om er zeker van te zijn dat de juiste persoon de wijziging doorvoert. Belangrijk voor deze stap is natuurlijk dat wij van onze klanten het juiste telefoonnummer hebben. Daarom moeten zij vaak eerst nog aangeven dat wij het juiste mobiele nummer hebben voordat zij gebruik kunnen maken van 2FA. Het is daarom voor uw klanten echt van belang dat wij van hen het mobiele telefoonnummer hebben.
Wij gaan meerdere beveiligingschecks doorvoeren in verschillende processen
Het wijzigingen van de tegenrekening is het eerste proces waarbij we de beveiligingscheck doorvoeren. Op korte termijn zullen wij dit op meerdere processen doorvoeren. Ook werken we toe naar het plaatsen van een digitale handtekening. Wij houden u natuurlijk op de hoogte van al deze ontwikkelingen.
Heeft u vragen hierover?
Neem dan contact op met uw accountmanager.