Nieuw format offerteteksten
Vanaf 3 juli zien de hypotheekoffertes van Aegon er anders uit. Anders qua layout, maar ook qua structuur en schrijfstijl. Alle informatie uit de huidige offerte staat er nog steeds in, maar vindt u soms terug op een andere plek of als losse bijlage bij de offerte.
Wat verandert er voor u?
Behalve dat u misschien eerst even moet wennen aan de nieuwe hypotheekofferte, verandert er voor u weinig. Het grootste verschil is dat de klant straks niet meer de offerte ondertekent, maar de akkoordverklaring die als bijlage bij de offerte is gevoegd.
De belangrijkste verschillen ten opzichte van de huidige offerte:
• Gepersonaliseerd
• Meer begrijpelijke schrijfstijl
• Aegon huisstijl
• Geactualiseerde Algemene Voorwaarden
• Wumo is geïntegreerd in offerte en Algemene Voorwaarden
• Halvering aantal pagina’s
• De offerte bestaat straks niet meer uit een document, maar is een verzameling van verschillende documenten.
Hoe gaan we om met offertes die in “de pijplijn” zitten?
We stappen niet van het ene op het andere moment over op de vernieuwde hypotheekofferte. We hanteren een overgangsperiode waarbij het volgende geldt:
• Voorlopige offerte verstrekt in het oude format? Dan ontvangt de klant ook de definitieve offerte in het oude format
• Voorlopige offerte verstrekt in het nieuwe format? Dan ontvangt de klant ook de definitieve offerte in het nieuwe format.
Alle nieuwe aanvragen (vanaf 3 juli) zullen in het nieuwe format worden verstrekt.
30 juni: Uitnodiging webinar “Introductie vernieuwde hypotheekofferte”
Bovenstaande lijst met verschillen is niet uitputtend. Wij snappen dat het straks even wennen is en dat u mogelijk vragen heeft. Daarom organiseren wij het webinar “Introductie vernieuwde hypotheekofferte” waarin wij u door de belangrijkste wijzigingen leiden.
Wilt u dit webinar bijwonen?
Recent heeft u van ons een uitnodiging ontvangen via e-mail. In deze e-mail treft u de link aan waarmee u zich eenvoudig aanmeldt. Heeft u geen e-mail ontvangen, maar wilt u wel het webinar bijwonen? Neem dan contact op met uw accountmanager.