Aanpassingen in premie en acceptatie Aegon autoverzekering

De premie van de Aegon Autoverzekering gaat omhoog

Klanten zijn goed verzekerd bij Aegon. Maar onze schade-uitkeringen zijn de laatste jaren fors gestegen. Dat komt voor een deel doordat we in Nederland vaker last hebben van storm- en hagelschade. Daarnaast zit er steeds meer slimme elektronica in auto’s, wat het schadeherstel moeilijker en dus duurder maakt. Bovendien zijn de letselschades de laatste jaren sterk gestegen. Alle verzekeraars hebben te maken met deze ontwikkelingen, Aegon dus ook. We willen het evenwicht tussen onze inkomsten en uitgaven graag herstellen. Daarom verhogen we de premie per 1 juli. Deze aanpassing gaat in op de verlengingsdatum van de verzekeringen.

De precieze premie verschilt per klant

Hoeveel premie gaat een klant betalen? Dat hangt onder meer af van de gekozen dekking, de hoogte van de bonus-maluskorting en het type auto. Een maand voor de verlenging krijgt de klant een nieuwe polis. Hierop kan hij de nieuwe premie zien.

Communicatie naar klanten

Klanten krijgen 2 maanden voor de verlenging van hun polis een vooraankondiging. klantbrief autoverzekering. De eerste mails worden 16 mei naar klanten verstuurd.

Communicatie naar adviseurs

Adviseurs ontvangen steeds 2 maanden van tevoren een bestand waarin ze kunnen zien welke klanten de verhoging krijgen. Zodat zij de klant eventueel van tevoren kunnen benaderen. Het wachtwoord waarmee de adviseur het bestand kan openen is het zescijferige tussenpersoonnummer. De eerste mails worden 12 mei naar adviseurs verstuurd.

Geen acceptatie tot 31 jaar voor online aanvragen

Aegon stopt ook met het accepteren van jongeren tot 31 jaar. Dit geldt alleen voor online aanvragen. Via een adviseur kan wel een verzekering aangevraagd worden. Deze wijziging is 1 mei in gegaan.