Eindelijk makkelijker werken met meerdere tussenpersoonsnummers
Het is al langer bekend dat er een oplossing nodig was voor adviseurs die werken met meerdere tussenpersoonsnummers. Binnen Aegon wordt gesproken over ‘distributiepuntnummers’. Aan dit nummer is de administratieve vastlegging gekoppeld en is dit het identificatie-nummer in de achterliggende systemen.
Onlangs zijn we naar een nieuw authenticatiesysteem overgestapt (vernieuwde inlogmethode AIP). En was de toegang tot de portefeuilles die onder de verschillende tussenpersoonsnummer geregistreerd zijn niet toegankelijk met één identificatie. Er zijn veel organisaties die hiermee te maken hebben en hier last van ondervonden.
Het project “multiple-TP” is nu gereed. Wat lost deze verbetering op? Het is vanaf nu mogelijk om de verschillende tussenpersoonsnummer aan elkaar te koppelen binnen één organisatie.
Een voorbeeld
U heeft uw samenwerking met Aegon verdeeld over twee verschillende kantoren. Het ene kantoor is specialist in Pensioen en werkt onder tussenpersoonsnummer 526272. Het andere kantoor verkoopt hypotheken en werkt met Aegon samen onder 965842. De medewerker die werkt voor beide bedrijven moet voor beide nummers verschillen mutaties doen. Hij/zij kon nu niet met haar digitaal paspoort of inlogcode bij beide portefeuilles. Dit laatste is nu opgelost.
Met één keer extra aanmelden kunt u daarna altijd makkelijker werken met verschillende portefeuilles.
Hoe krijg ik toegang tot mijn portefeuilles?
Degene die de toegang beheert voor uw organisatie (de beheerder, super-users, de autorisatie-manager) kan u uitnodigen. De adviseur krijgt van Aegon decentraal het recht om toegang te verlenen voor het Aegon Intermediair Portaal. U doorloopt dan de zogenaamde koppeling. Na deze eenmalige actie krijgt u als u inlogt de keuze uit meerdere ‘TP-nummers’. Een simpel keuzemenu waarna u met één klik verder aan de slag kunt.
Mocht u nog vragen hebben of problemen ondervinden neemt u dan contact op met de Supportdesk: bel 070- 344 5000