Het nieuwe inloggen >8500 gebruikers

Aegon heeft de afgelopen maanden de “inlogprocedure” voor het nieuwe AIP verbeterd. Daarom moeten alle gebruikers van het Aegon Intermediair Portaal eenmalig opnieuw zich boarden. Inmiddels hebben bijna 8500 gebruikers zich opnieuw geregistreerd waarvan > 80% van de gebruikers gebruik maakt van het digitale paspoort.

De meest opvallende wijziging is natuurlijk de invoering van een verificatiecode per mobiel telefoonnummer. Aegon heeft er voor gekozen om alleen bij afwijkende gedrag een verificatiecode te vragen. Dit systeem is vergelijkbaar dat je ook bij de bank een code moet tonen voor je bij de bankrekening kan. Het is wel cookie gestuurd. Dat betekent als u dagelijks uw cookies wist u dagelijks een code zou moeten invoeren.

De komende weken gaan we beginnen met de uitrol van het nieuwe AIP. Hierbij is het noodzakelijk dat u gebruik maakt van de nieuwe “voordeur” van het Aegon Intermediair portaal. De oude voordeur gaat gefaseerd dicht.

Hoe weet ik dat ik op de nieuwe “voordeur” zit?

Voorlopig is dat te herkennen aan de URL https://intermediair2.aegon.nl/intermediairs/. Er zit een 2 in de URL.

 

Wat als u nog niet over bent?

We weten dat nog om en nabij de 800 organisaties via het oude inloggen werken. Deze organisaties hebben we niet per mail of accountmanager kunnen verleiden om over te stappen. We moeten de oude voordeur gaan sluiten. Wat te doen als u nog niet over bent en u merkt dat u geblokkeerd bent.

Neem dan contact op met uw accountmanager om dit te melden. Voor de vernieuwde inlog hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

  • Voor en achternaam van uw superuser/hoofdgebruiker
  • E-mail adres van uw superuser/hoofdgebruiker
  • 06-nummer van uw superuser/hoofdgebruiker

 

Ook kunt u rechtstreeks contact opnemen met de Supportdesk 070-3445000. Deze kunnen met behulp van bovenstaande gegevens direct u opnieuw toegang verlenen.