Registratie van uw ziek- en herstelmeldingen in het Aegon Werkgeversportaal

Omdat vanaf 1 januari 2017 een actieve controle plaatsvindt op de melddatum van de verzuimregistratie in het Aegon Werkgeversportaal, willen wij u hierbij graag herinneren aan onze polisvoorwaarden.

Registreer uw ziek- en herstelmeldingen binnen twee werkdagen

De klant meldt de arbeidsongeschikte werknemer bij ons via ons online werkgeversportaal. Dat doet de klant binnen twee werkdagen nadat de arbeidsongeschiktheid is ingegaan.
Heeft de arbodienst een aansluiting op ons werkgeversportaal? Dan krijgt hij via ons portaal de ziek- en herstelmeldingen door.
Heeft de arbodienst geen aansluiting op ons werkgeversportaal? Dan meldt de klant de arbeidsongeschiktheid twee keer: aan ons én aan de eigen arbodienst.
Via ons werkgeversportaal meldt de klant het ook meteen als er wijzigingen in de situatie van de arbeidsongeschikte werknemer zijn en als de werknemer is hersteld.

Meldt de klant de arbeidsongeschiktheid niet of na twee werkdagen? Dan schuiven wij de startdatum van een mogelijke uitkering op met het aantal dagen dat de melding te laat is. Geldt er een maximale uitkeringstermijn? Dan gaat deze termijn wel in op de eerste dag waarop uw werknemer arbeidsongeschikt werd. Verder keren wij niet met terugwerkende kracht uit.

Controleer het contract van uw arbeidsongeschikte werknemer

Heeft de arbeidsongeschikte werknemer een contract voor bepaalde tijd? Dan adviseren wij de klant om de einddatum van het contract direct te controleren bij de arbeidsongeschiktheidsmelding. Of deze einddatum aan ons door te geven als deze nog niet bij ons bekend is.

Heeft u vragen over deze polisvoorwaarden?

Neem dan gerust contact op met ons. Wij helpen u graag. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 17.30 uur op telefoonnummer 088 344 00 53 (kies 2 en kies daarna 3). Gebruikt u liever e-mail? Mail dan uw vraag naar agwp.schade@aegon.nl.