Verkorten wachttijd hypotheekoffertes zelfstandig ondernemers en fiscaal geruisloze voortzettingen

Wij merken dat er onduidelijkheid is over het aanvragen van een hypotheekofferte voor een zelfstandig ondernemer of bij een fiscaal geruisloze voortzetting. Daardoor duurt het lang(er) voordat u de offerte ontvangt. Voor dergelijke aanvragen hebben wij aanvullende stukken nodig. Nadat wij deze aanvullende stukken hebben ontvangen, zien wij de aanvraag als compleet en gaat deze onze verwerking in. In dit bericht leest u wat u kunt doen om dit proces te versnellen.

Het offertenummer in Skydoo opzoeken

Wij zien dat er vaak veel tijd zit tussen het ontvangen van de aanvraag via HDN en het insturen van de aanvullende stukken. De reden daarvoor is dat u wacht op een offertenummer aan de hand waarvan u deze stukken kunt insturen. Dit offertenummer kunt u - op dezelfde dag dat u de aanvraag via HDN heeft ingediend - zelf uit Skydoo halen.

U vindt het hypotheekoffertenummer op de volgende manier

  • Log in op de Skydoo webapplicatie
  • Klik op de klant waarvan u het offertenummer nodig hebt
  • Klik in het venster 'Berichten' op de bovenste 'Status melding'
  • Klik in het pop-up scherm op de '+' van 'StatusMelding'
  • Klik op op 'Status'
  • Aan de rechterzijde staat het kenmerk, dit het offertenummer is van uw aanvraag

U kunt dan direct de aanvullende stukken mailen (o.v.v. het offertenummer) naar acceptatiehypotheken@aegon.nl. Zodra deze aanvullende stukken bij ons binnen zijn, gaat de aanvraag mee in de verwerking.

Op deze manier voorkomt u vertraging in het dossier en kunt u uw klanten nog beter van dienst zijn.

Mocht u vragen hebben, neem dan contact op met uw account manager.