Nieuwe voorwaarden Aegon Autoverzekering
Aegon voert op 1 november 2015 nieuwe voorwaarden in voor de autoverzekering. We passen de mogelijkheid om op te zeggen aan. En we verduidelijken welke schade we wel en niet vergoeden. De voorwaarden gelden vanaf 1 november 2015 voor nieuwe klanten. Bestaande klanten gaan bij verlenging van de polis over op de nieuwe voorwaarden. In dit bericht lichten we de wijzigingen toe. De nieuwe voorwaarden herkent u aan nummer 1413.
Opzegmogelijkheden worden aangepast
We passen de opzeggingsmogelijkheden aan:
- Zowel de klant als Aegon kan de verzekering binnen 30 dagen na een schademelding opzeggen.
- Na het eerste verzekeringsjaar had de klant al de mogelijkheid om de verzekering dagelijks op te zeggen. Aegon krijgt die mogelijkheid ook. Dat doen we alleen als we een goede reden hebben. We informeren de klant hier vooraf over.
Wijzigingen die van toepassing zijn op de WA Extraverzekering
We verduidelijken de voorwaarden van de WA Extraverzekering op de volgende punten:
- Met WA Extra vergoeden we schade aan autoruiten. Veel klanten verwachten dat WA Extra ook schade aan een panoramadak of glazen dakraam vergoedt. Dat is niet het geval. Daarom hebben we de voorwaarden op dit punt verduidelijkt. Deze schade valt wel onder de Allriskverzekering van Aegon.
- Hagelschade hebben we altijd vergoed, ook al stond dat niet in de voorwaarden van de WA Extraverzekering. Dat hebben we aangepast. We geven nu duidelijk aan dat hagelschade ook onder de WA Extraverzekering valt.
Veranderingen bij de WA Extraverzekering en Allriskverzekering
De wijzigingen hieronder gelden voor de WA Extraverzekering en de Allriskverzekering:
- Bij schade in het buitenland stelden we de voorwaarde dat de auto daar ook hersteld moet worden. Kan de klant de auto ondanks de schade blijven gebruiken? Dan kan de klant ook naar Nederland rijden om de auto hier te laten repareren.
- In de oude voorwaarden staat dat het eigen risico bij totaalverlies van de auto € 500,- bedraagt. We verlagen dit eigen risico. Het eigen risico is dan:
- WA Extra € 250,-
- Allrisk Basis € 250,-
- Allrisk Compleet € 150,-
- Allrisk Royaal € 0,-
- Bij een totaalverlies betaalt Aegon het volledige schadebedrag in één keer aan de klant. Aegon ontvangt het afgesproken bedrag van de opkoper van de restanten. In de oude voorwaarden staat dat de klant een bedrag van de opkoper krijgt en het restant van Aegon.
- Bij een totaalverlies passen we de uitkering aan als een klant eerder schade aan de auto had. Hebben we de eerdere schade vergoed, maar is deze niet hersteld? Dan trekken we de betaling voor de eerdere schade af van de vergoeding voor het totaalverlies.